Opinió

 

<161/169>

Vicent Partal

01.06.2004

Joan Rangel s'explica

Ahir, en una entrevista a un diari, el delegat del govern espanyol a Barcelona, Joan Rangel, afirmava: 'Mirem de suprimir el correu electrònic perquè no aporta absolutament res; sols ha fet que hi hagi més de 40.000 missatges que no s'han llegit'. Rangel parlava de la problemàtica dels emigrants i, al mateix paràgraf, anunciava que rebien 400 telefonades el dia i que faria mans i mànigues per augmentar-ne el nombre a 1.500. Confesse que l'argumentació em deixà perplex. Diu que el correu electrònic no ha aportat res, però que té 40.000 missatges damunt la taula. El problema, aleshores, és un altre: la delegació del govern potser no està preparada per a rebre correus. I si és així, per què no hi reacciona com en el cas del telèfon, augmentant-ne la dotació?
M'imagine que el delegat del govern deu tenir arguments més complexos per a explicar aquesta estranya actitud. Però no els diu. I si el seu problema és 'l'spam' (que ho és i gros), podria posar-hi un filtre. Segur que, dels 40.000 missatges apilats a la delegació, n'hi deu haver uns quants que no són 'spam'. Molts, diria jo, si tenim en compte l'ús intensiu d'internet que es fa als locutoris.
L'anècdota és un bon exemple d'allò que a vegades passa a la xarxa i a les institucions. Obrir una web o un correu és la part més senzilla de la feina. La més complicada és mantenir-ne el procés. Rangel, admet, si més no, que els seus antecessors no hi devien pensar i que s'havien limitat a acumular 'emails' sense resposta. Però estaria bé que actuara com vol fer en el cas del telèfon i que es posara les piles. I no pas per deixar-ho estar tot, que no soluciona res.

PD. Avui al matí Rangel ha explicat millor aquesta decisió, dient que calia un servei eficient, per exemple a través d'una web, que obrira un procés cada volta que algú el sol·licitara. El correu, argumenta, no incoa cap procés ni obre cap transacció amb l'administració i, per tant, té un valor afegit nul. No es tracta, doncs, de tancar portes, sinó d'obrir-ne de noves, i més eficaces. Millor que siga així. Rangel havia tingut, en temps passats, un paper clau en l'ús de les tecnologies de la informació; a la Diputació de Barcelona, per exemple. I és aquest passat que em feia dir dir en l'article que Rangel devia tenir arguments més consistents per a defensar la seua posició. I en té.

Mail Obert