Opinió
-
El valor de l'Erasmus
Oriol Fuster Cabrera
05.11.2013
-
Oriol Bohigas, un geni ordenador
Antoni Llena
05.11.2013
-
President, no malbarateu una Medalla d'Or
Assumpció Maresma
05.11.2013
-
Moderació? Massa casualitats, benvolguts col·legues
Eugeni Casanova
30.10.2013
-
Duran i l’últim acte del sainet
Eugeni Casanova
26.10.2013
-
MÉS: una resposta per a tothom
Toni Noguera
26.10.2013
-
Ja no ens fan por, ni ens humilien
Salvador Cardús
23.10.2013
-
La refranquització d'Espanya
Joan Pere Le Bihan
22.10.2013
-
Europa diu prou
Gemma Calvet
21.10.2013
-
160: Chesterton i el cel per (as)Salt
David Fernàndez
16.10.2013
-
Unionistes, abandoneu tota esperança
Eugeni Casanova
12.10.2013
-
Ivan Miró: 'Hem tornat a dir que no'
Ivan Miró
10.10.2013
-
Joan Josep Isern: 'Viure (és a dir, recordar). Les memòries d’infantesa de Joan F. Mira'
Joan Josep Isern
10.10.2013
Carles Solà
09.04.2013
Carles Solà: I beg your pardon? Mani?
L'atzar o la necessitat féu que ahir al vespre l'anunci del llançament d'un curs d'anglès a través d'un diari anàs precedit en el telenotícies vespre per una notícia del departament que s'encarrega (?) de les universitats. Segons aquesta notícia, a partir del curs 2013-14 tots els qui s'inscriguen en una facultat no podran obtenir el títol universitari sense haver superat un determinat nivell d'anglès (o d'alemany, no s'esmentà cap més opció).
Certament que el coneixement d'idiomes dels nostres estudiants universitaris és baix i cal que millore. Alguns encara recordem amb vergonya com els representants dels estudiants que es manifestaven arran de la reunió de l'Associació Europea de la Universitat (EUA) a la UB van necessitar intèrpret per a parlar amb el president de l'associació.
Com que sembla que es tracta d'una proposta encara per presentar al CIC, estaria bé que en la formulació es poguessen corregir les errades que varen fer fracassar la mateixa proposta més de deu anys enrere.
Demanar uns determinats coneixements sense posar-hi els mitjans necessaris per assolir-los és injust. Si els estudiants s'han d'espavilar pel seu compte per aconseguir el nivell requerit es produirà una clara discriminació segons la capacitat econòmica de cadascú.
Les condicions per a obtenir un títol universitari són determinades pel pla d'estudis corresponent, que és competència de la universitat, tot i que cal una aprovació-supervisió per part del govern de l'estat; un procés en què es fa palès un vegada més la irrellevància del govern autonòmic davant del de l'estat. Se n'ha parlat prèviament amb les universitats?
Com que al mateix temps s'anuncia que les universitats seran objecte de noves retallades pressupostàries, sembla que queda prou clar que, si les universitats accepten de modificar tots els plans d'estudis en el sentit anunciat ahir, s'obrirà una considerable expectativa per als centres i cursos d'idiomes. Sobre tot això, no hi té res a dir el Departament d'Educació? Ja hi està d'acord amb això que diu Universitats? En quin nivell educatiu s'han d'assolir les competències lingüístiques?
Hi ha més aspectes lingüístics destacats en aquests moments. La introducció de cursos en anglès a les nostres universitats podria ser un fet molt positiu si es fes en el context d'una estratègia d'internacionalització ben meditada; no ho és tant si es fa en termes de guerra de guerrilles (per cert, no hi ha prou estudiants xinesos per satisfer totes les expectatives). Fins i tot pot fer oblidar una de les missions cabdals de les universitats catalanes. Els estatuts de la UAB diuen: 'Participar en el progrés i en el desenvolupament generals de la societat catalana i en la conservació i enriquiment del seu patrimoni intel·lectual, cultural, natural i científic i en el seu desenvolupament econòmic i benestar social.' Doncs bé. Si més no en una facultat de la UAB el treball de final de grau tindrà 0,5 punts més si és escrit en anglès. Qui el presentarà en català? els herois, com sempre? Només nosaltres podem escriure en català i mantenir la nostra llengua viva i útil per a tots els àmbits de la cultura, inclosos els científic i el tècnic.
Editorial
-
La manera de guanyar importa
Vicent Partal
27.07.2015
-
La fi de Pujol i la fi de la Catalunya autònoma
Vicent Partal
25.07.2015
-
7 contra 155?
Vicent Partal
24.07.2015
-
El 155 o l'evidència de la desesperació
Vicent Partal
23.07.2015
-
Rajoy i els conceptes més elementals
Vicent Partal
22.07.2015
-
Anem a totes
Vicent Partal
21.07.2015
-
Ciutadans contra el(s) valencià(ns)
Vicent Partal
20.07.2015
-
Contra la revolució
Vicent Partal
17.07.2015
-
Les tres explicacions que no entendran mai
Vicent Partal
16.07.2015
-
Setanta-cinc dies per a treballar tots com bojos
Vicent Partal
15.07.2015
-
Bones vibracions…
Vicent Partal
14.07.2015
-
Turbulències, també a Podem
Vicent Partal
13.07.2015
-
Lleida és un gran exemple
Vicent Partal
10.07.2015
-
I ara un parell de preguntes
Vicent Partal
09.07.2015
-
Entre Irlanda i la CUP
Vicent Partal
08.07.2015
-
(In)justícies
Vicent Partal
07.07.2015
-
La democràcia té límits?
Vicent Partal
06.07.2015
-
Persistència per a guanyar
Vicent Partal
05.07.2015
-
Sumar
Vicent Partal
03.07.2015
-
L’embolic d’Iceta amb el 9-N
Vicent Partal
02.07.2015
-
Contra la 'llei mordassa'
Vicent Partal
01.07.2015
-
Europa, en perill
Vicent Partal
30.06.2015
-
A les vostres mans
Vicent Partal
29.06.2015
-
La trampa
Vicent Partal
26.06.2015
-
El retorn de la Generalitat
Vicent Partal
25.06.2015