Opinió

 

<160/169>

Vicent Partal

30.03.2005

Revistes

La casualitat ha volgut que s'hagen sumat aquestes darreres hores unes quantes notícies (positives) sobre revistes. En el camp de la comunicació ens hem acostumat a fixar-nos molt en les males notícies, però, de tant en tant, convé de fixar-se en les positives. I el sector de les revistes, a casa nostra, darrerament no para de donar bones noves. L'APPEC obre un portal que n'agrupa un gavadal (lesrevistes.com), 'Descobrir Catalunya' es renova i creix, 'Enderrock', cada volta més consolidada, lliura premis musicals i millora maqueta i continguts, 'Sapiens' discuteix d’una manera original amb els lectors com ha de millorar la publicació, 'Nat' continua arrasant al Principat i al País Valencià...
És cert que encara som molt lluny i que n’hi ha prou d’anar a qualsevol quiosc per adonar-se del llarg camí que encara hem de recórrer. Però no podem pas aclucar els ulls a una realitat molt consolidada i agradable. Des de fa uns pocs anys el mercat dels mensuals de qualitat va a l’alça. I això és bo. 'Descobrir', 'Cuina', 'Enderrock', 'Folc', 'Jaç', 'Sàpiens', 'Nat' i tota la resta representen un fenomen molt important. Totes fan premsa de qualitat, amb un èxit documentat de vendes i contrastable per auditories externes. I ho fan en català, sense necessitat de fer bandera de la llengua. La fórmula és, endemés, comuna, però arriba d'empreses diferents: qualitat, gust pel contingut, bona maqueta i presentació, competitivitat al mercat... Sincerament, l'esclat del fenomen 'mensuals de qualitat' és un dels que em fa concebre més esperances sobre el futur de la comunicació. El futur de tots nosaltres.

Mail Obert