Opinió
-
No hi volen la llengua catalana
Francesc Ricart
23.01.2015
-
Estat espanyol: drets humans o drets dels castellans?
Ferran Suay
23.01.2015
-
De prestidigitacions i de la independència que volem
Gerard Horta
17.01.2015
-
La revolució de l'alegria
David Basora
14.01.2015
-
Des de París
Juli Peretó
12.01.2015
-
Elogi i mesura de l’autocensura
Oriol Izquierdo
12.01.2015
-
Cròniques de guerra al 3/24
Gerard Horta
12.01.2015
-
La mòmia presidencial davant la islamofòbia
Alberto López Bargados
11.01.2015
-
Mites sobre Grècia i sobre Europa
Vicenç Navarro
09.01.2015
-
Els qui ens estimem la llibertat sem Charlie
Oriol Lluís Gual
08.01.2015
-
Rajoy a Andorra: 'quid pro quo'
Àlvar Valls
08.01.2015
-
Gestió de documents contra la corrupció
Joan Pérez i Ventayol
07.01.2015
-
Carta al(s) Rei(s) Ma(g)s d’Ítaca
Amadeu Abril
05.01.2015
Ricard Riol
19.12.2011
Ricard Riol: 'Per primer cop augmenten les tarifes amb una reducció del servei'
Per primera vegada hi haurà un augment de tarifes amb una reducció del servei. L' ATM explicava l'augment de preus dient que els costos s'havien apujat molt per causa de l'ampliació de la xarxa de metro, del servei del nit bus cada vint minuts a la primera corona metropolitana, i d'algunes millores més. Però, per primera volta, un dels augments més dràstics de la història dels preus de l'ATM ve acompanyada d'una reducció del servei que. Una coincidència ben significativa, encara que no afecti el gruix de la demanda. I això passa quan a la xarxa de transport privat les tarifes s'adeqüen, més o menys, a l'IPC o bé es congelen.
Assegurar la fidelització de l'usuari reduint del transport públic, heus ací què trobem a faltar. La rebaixa de la T-Mes és d'un euro, i és la primera vegada que s'abarateix un títol de transport. Però és ridícula, perquè la T-Mes no surt a compte si no es fan 62 viatges; i perquè surti a compte la T-Trimestre cal fer-ne 76 el mes. Vet aquí per què gairebé ningú no les compra --i per què les han rebaixades.
La nostra proposta a la ATM era conservadora, perquè som conscients que no hi ha diners a la caixa. Els usuaris més fidels no compren la T-Mes perquè no fan tants viatges, i perquè és tan fragmentat el nombre de zones que potser sí que fas els cinquanta o seixanta viatges el mes, però no dins la mateixa zona, i per tant no et pots comprar el títol. Per això vam demanar d'ampliar les zones. Així es fomentaria la fidelitat al transport públic. Però no ens ho van acceptar. Tampoc no ens van acceptar la taxa turística ni la fiscalitat a l'automòbil.
Ricard Riol, president de l'Associació de Promoció del Transport Públic
Editorial
-
La manera de guanyar importa
Vicent Partal
27.07.2015
-
La fi de Pujol i la fi de la Catalunya autònoma
Vicent Partal
25.07.2015
-
7 contra 155?
Vicent Partal
24.07.2015
-
El 155 o l'evidència de la desesperació
Vicent Partal
23.07.2015
-
Rajoy i els conceptes més elementals
Vicent Partal
22.07.2015
-
Anem a totes
Vicent Partal
21.07.2015
-
Ciutadans contra el(s) valencià(ns)
Vicent Partal
20.07.2015
-
Contra la revolució
Vicent Partal
17.07.2015
-
Les tres explicacions que no entendran mai
Vicent Partal
16.07.2015
-
Setanta-cinc dies per a treballar tots com bojos
Vicent Partal
15.07.2015
-
Bones vibracions…
Vicent Partal
14.07.2015
-
Turbulències, també a Podem
Vicent Partal
13.07.2015
-
Lleida és un gran exemple
Vicent Partal
10.07.2015
-
I ara un parell de preguntes
Vicent Partal
09.07.2015
-
Entre Irlanda i la CUP
Vicent Partal
08.07.2015
-
(In)justícies
Vicent Partal
07.07.2015
-
La democràcia té límits?
Vicent Partal
06.07.2015
-
Persistència per a guanyar
Vicent Partal
05.07.2015
-
Sumar
Vicent Partal
03.07.2015
-
L’embolic d’Iceta amb el 9-N
Vicent Partal
02.07.2015
-
Contra la 'llei mordassa'
Vicent Partal
01.07.2015
-
Europa, en perill
Vicent Partal
30.06.2015
-
A les vostres mans
Vicent Partal
29.06.2015
-
La trampa
Vicent Partal
26.06.2015
-
El retorn de la Generalitat
Vicent Partal
25.06.2015