Opinió
-
Daniel Betoret: 'Camps, la policia i l'esperpent'
Daniel Betoret
10.02.2012
-
Josep Manel Ximenis: 'La insubmissió fiscal ha de ser una acció conjunta de tots els municipis'
Josep Manel Ximenis
10.02.2012
-
Ramon Piqué i Marcel Dalmau: 'Garzón tasta ara la seva medecina'
Ramon Piqué i Marcel Dalmau
10.02.2012
-
Manuel Alcaraz: 'Camps menysprea la universitat i la societat civil'
Manuel Alcaraz
10.02.2012
-
Carles Solà: 'Strong Universities for Europe'
Carles Solà
07.02.2012
-
Antoni Tàpies i el seu llenguatge propi, profund, que s'escapa sempre
Vicenç Altaió
06.02.2012
-
Oriol Fuster: 'Els romanesos veuen el seu nivell de vida igual o pitjor que abans del 89'
Oriol Fuster Cabrera
06.02.2012
-
Josep Vicent Boira: 'Crec que sí que hi ha possibilitat de canvi al País Valencià'
Josep Vicent Boira
06.02.2012
-
Paco Muñoz: 'L'Ovidi, lluitador incansable'
Paco Muñoz
04.02.2012
-
Toti Soler: 'Quan tinc algun dubte sempre penso: Què faria l'Ovidi?'
Toti Soler
04.02.2012
-
Albert Dasí: 'Escola Valenciana és el país que serem'
Albert Dasí
04.02.2012
-
Marc Candela: 'Volem que la gent es mobilitze contra els bancs i contra la política valenciana de balafiament de recursos'
Marc Candela
03.02.2012
-
Marc Belzunces: 'Apple no ha seguit el model de llengua que té el català en la informàtica'
Marc Belzunces
03.02.2012
Sergi Sabrià
07.11.2013
Externalitzar la publicitat de TV3, un error irreparable
Per explicar-ho de manera molt resumida, el funcionament del mercat de la publicitat és el següent: el primer actor és la marca que vol fer una campanya de publicitat per anunciar el seu producte. Aquesta marca contracta una agència de publicitat que dissenya i produeix la seva campanya i també contracta una agència de mitjans que gestiona la compra dels espais publicitaris als mitjans de comunicació per difondre els anuncis de la campanya.
Els venedors dels espais publicitaris són els mitjans de comunicació o grups de mitjans de comunicació, que els comercialitzen directament, o bé indirectament a través dels serveis de les agències de venda d’espais publicitaris.
Els darrers anys tots els grans mitjans han creat les seves pròpies agències. Per què? Per evitar un intermediari més que els cobri un preu, però sobretot per evitar que una mateixa agència no s’ocupi de la venda d’espais de mitjans que es facin la competència, pel claríssim conflicte d’interessos que això comportaria.
En canvi des de la direcció de la CCMA es planteja a la inversa, externalitzar la comercialització de la publicitat. Per què? Des d’ERC no som capaços d’entendre-ho.
Pagarem uns diners a algú, que de ben segur serà una agència propietat o si més no, clarament vinculada, a un mitja privat perquè gestioni els nostres espais publicitaris, li cedirem el nostre coneixement adquirit al llarg de 30 anys i li regalarem a la nostra competència la cartera de clients.
Dit d’una altra manera: La Pepsi, li encarregarà a la Coca-Cola que li gestioni la seva publicitat, li donarà un llistat dels seus clients i a sobre li pagarà uns diners importants.
Cornuts i pagar el beure. La feina del president de la CCMA, del director de TV3, també la feina del Conseller de Presidència és defensar els mitjans públics i ara mateix no ho estan fent.
Les dades del mercat publicitari, son preocupants, òbviament i això ens obliga a cercar solucions, hi estem totalment d’acord. Però la proposta del govern no té cap sentit i podem posar altres exemples.
Per què treure a concurs la comercialització dels espais publicitaris de TVC i els seus webs associats i, en canvi, excloure del contracte la ràdio i els seus webs associats?
No té lògica perquè el client –l’agència de mitjans que gestiona la inversió de l’anunciant– ha de fer la compra de tots els mitjans: tant televisió, com digitals, ràdio, premsa impresa, publicitat exterior... Per tant, té sentit que el venedor pugui gestionar l’oferta d’espais de tot el grup, ja que l’interlocutor que té al davant gestiona la compra d’espais de tots els mitjans i de fet per això, en el seu moment es van fusionar al seu dia els departaments comercials de TVC i Catalunya Ràdio.
Si el que es pretén aconseguir amb l’externalització és més eficiència, no té cap sentit continuar mantenint un departament comercial intern que només s’ocupi de Catalunya Ràdio i dels webs associats. Aniria totalment en contra de la lògica de la Corporació, que vol evolucionar des del grup amb una ràdio i una televisió cap a ser un autèntic grup multimèdia.
Va contra la lògica de la publicitat que demana una oferta global. I, com podeu comprendre, el nostre camí no és el de Canal 9... I si el que es pretén amb la separació comercial de la ràdio i la televisió és obrir la possibilitat que guanyi el concurs una empresa vinculada a una ràdio (per exemple, Publipress Media, vinculada a RAC 1), els motius de preocupació pel plantejament del concurs són encara molt més grans.
Una possible externalització de la comercialització de la publicitat no servirà per superar els autèntics problemes del mercat publicitari televisiu: el duopoli d’Atresmedia i Mediaset, que condicionen el comportament de les agències de mitjans fins al punt d’impedir que TVC pugi rendibilitzar la seva quota d’audiència com ho havia fet en el passat.
Les solucions a aquest problema s’han d’afrontar d’altres maneres, que passen per la modernització del Departament, la obertura a noves formules, la cerca de nous formats, l’eficiència, fins i tot estudiar la possibilitat de crear una empresa pròpia potent, com han fet la resta de mitjans. En definitiva més agilitat, més eficàcia, però sempre amb compromís amb el Servei Públic que també ha d’imperar a la publicitat, compromís amb la llengua a la publicitat, compromís en definitiva amb el model que representa la CCMA, sense perdre de vista, òbviament, l’objectiu d’augmentar els ingressos.
Sergi Sabrià és diputat d'ERC
Editorial
-
La manera de guanyar importa
Vicent Partal
27.07.2015
-
La fi de Pujol i la fi de la Catalunya autònoma
Vicent Partal
25.07.2015
-
7 contra 155?
Vicent Partal
24.07.2015
-
El 155 o l'evidència de la desesperació
Vicent Partal
23.07.2015
-
Rajoy i els conceptes més elementals
Vicent Partal
22.07.2015
-
Anem a totes
Vicent Partal
21.07.2015
-
Ciutadans contra el(s) valencià(ns)
Vicent Partal
20.07.2015
-
Contra la revolució
Vicent Partal
17.07.2015
-
Les tres explicacions que no entendran mai
Vicent Partal
16.07.2015
-
Setanta-cinc dies per a treballar tots com bojos
Vicent Partal
15.07.2015
-
Bones vibracions…
Vicent Partal
14.07.2015
-
Turbulències, també a Podem
Vicent Partal
13.07.2015
-
Lleida és un gran exemple
Vicent Partal
10.07.2015
-
I ara un parell de preguntes
Vicent Partal
09.07.2015
-
Entre Irlanda i la CUP
Vicent Partal
08.07.2015
-
(In)justícies
Vicent Partal
07.07.2015
-
La democràcia té límits?
Vicent Partal
06.07.2015
-
Persistència per a guanyar
Vicent Partal
05.07.2015
-
Sumar
Vicent Partal
03.07.2015
-
L’embolic d’Iceta amb el 9-N
Vicent Partal
02.07.2015
-
Contra la 'llei mordassa'
Vicent Partal
01.07.2015
-
Europa, en perill
Vicent Partal
30.06.2015
-
A les vostres mans
Vicent Partal
29.06.2015
-
La trampa
Vicent Partal
26.06.2015
-
El retorn de la Generalitat
Vicent Partal
25.06.2015