Opinió
-
Neelie Kroes: Per un ciberespai lliure i segur
Neelie Kroes
23.02.2013
-
Antonio Franco: Egunkaria no és una qüestió de periodistes
Antonio Franco
20.02.2013
-
Joan Ribó: 'El que ha passat a Mallorca és un joc de xiquets comparat amb el que s'ha fet ací en València'
Joan Ribó
20.02.2013
-
Retalli'm el sou, senyor Mas (-Colell)
Lluís de Yzaguirre
18.02.2013
-
#16F: aturem la guerra (immobiliària)
David Fernàndez
16.02.2013
-
Octavi Monsonís: 'La sensació de viure en un estat feixista era total'
Octavi Monsonís
15.02.2013
-
Pau Alabajos: La Primavera Valenciana va marcar un precedent: no ens deixarem aixafar mai més
Pau Alabajos
15.02.2013
-
Biel Mesquida: Els sacrificats de Calvià
Biel Mesquida
13.02.2013
-
Rafa Xambó: Els qui han enfonsat RTVV es queden als seus llocs de treball
Rafa Xambó
09.02.2013
-
Ernest Benach: No hi ha remei, no hi ha cap solució que no passi per la independència
Ernest Benach
09.02.2013
-
La llengua (oficial) de l'1%
Marçal Girbau
07.02.2013
-
La lenga (oficiala) d’1%
Marçal Girbau
07.02.2013
-
Andreu Manresa: Un comentari particular sobre corrupció
Andreu Manresa
06.02.2013
Vicent Maurí
03.09.2014
Un nou curs de lluita per la nostra escola
Avui, 3 de setembre, comencen les classes en els centres docents del País Valencià. Aquest curs l'ensenyament públic tindrà els mateixos problemes que ha tingut en els 19 anys de govern de la dreta valenciana. Una situació que no és casual, sinó el producte de les polítiques que s'han aplicat per mirar de donar una imatge que la nostra escola, la de totes i tots, no funciona i que cal aprofundir el procés de privatització de l'ensenyament. Els problemes endèmics són massificació de les aules, barracots, infraestructures deficients, manca de llocs escolars públics a moltes localitats i barris...
Enguany, a aquesta situació cal sumar la implantació de la LOMCE, l'atac sistemàtic a la nostra llengua, les retallades i l'inici de les classes el dia 3. Un inici de classes que només pretén buscar un titular de premsa, però que és totalment injustificat des del punt de vista econòmic, pedagògic i educatiu. Un començament tan abrupte del curs escolar dificulta una bona organització dels centres docents i una rebuda adequada de l'alumnat. Cal afegir-hi que les classes s'han d'impartir en uns centres no adaptats a les altes temperatures d'aquests dies.
L'aplicació de la LOMCE, que no compta amb el suport de la comunitat educativa, i l'intent de dificultar que el valencià siga la llengua vehicular del nostre sistema educatiu són uns altres trets característics del nou curs escolar. Per a nosaltres, cal que el valencià siga la llengua vehicular en totes les xarxes i etapes educatives, des de l'educació infantil fins a la universitat. Només d'aquesta manera garantirem que s'avance en el procés de normalització lingüística del País Valencià. Per tant, davant de les normes per aplicar la LOMCE o reduir la presència del valencià defensem la desobediència activa i col·lectiva de les comunitats educatives.
A més, ens trobem en un curs en què les retallades en educació són ben evidents. El govern valencià ha reduït, si no eliminat, la major part de les prestacions i ajudes a les famílies valencianes. Parlem de beques de llibres de text o materials curriculars, transport, menjadors... Tampoc no lliura prou diners per al funcionament dels centres docents. Nosaltres considerem que en una època com la que travessem cal augmentar la despesa social i no reduir-la. I això és justament el que fa el nostre govern: reduir-la i fer-la desaparèixer sota l'excusa de la crisi econòmica quan es malbaraten diners en fastos i festes que beneficien una minoria.
Finalment, cal destacar que el personal que treballa als centres docents també rep els efectes d'aquesta política: reducció de plantilla, acomiadaments, empitjorament de les condicions laborals.... Ara, malgrat aquesta difícil situació, la gran professionalitat del professorat i del personal que hi treballa i la magnífica tasca de les AMPA impedirà que les polítiques velles de la dreta valenciana tinguen uns efectes negatius en l'alumnat i la nostra escola.
Editorial
-
La manera de guanyar importa
Vicent Partal
27.07.2015
-
La fi de Pujol i la fi de la Catalunya autònoma
Vicent Partal
25.07.2015
-
7 contra 155?
Vicent Partal
24.07.2015
-
El 155 o l'evidència de la desesperació
Vicent Partal
23.07.2015
-
Rajoy i els conceptes més elementals
Vicent Partal
22.07.2015
-
Anem a totes
Vicent Partal
21.07.2015
-
Ciutadans contra el(s) valencià(ns)
Vicent Partal
20.07.2015
-
Contra la revolució
Vicent Partal
17.07.2015
-
Les tres explicacions que no entendran mai
Vicent Partal
16.07.2015
-
Setanta-cinc dies per a treballar tots com bojos
Vicent Partal
15.07.2015
-
Bones vibracions…
Vicent Partal
14.07.2015
-
Turbulències, també a Podem
Vicent Partal
13.07.2015
-
Lleida és un gran exemple
Vicent Partal
10.07.2015
-
I ara un parell de preguntes
Vicent Partal
09.07.2015
-
Entre Irlanda i la CUP
Vicent Partal
08.07.2015
-
(In)justícies
Vicent Partal
07.07.2015
-
La democràcia té límits?
Vicent Partal
06.07.2015
-
Persistència per a guanyar
Vicent Partal
05.07.2015
-
Sumar
Vicent Partal
03.07.2015
-
L’embolic d’Iceta amb el 9-N
Vicent Partal
02.07.2015
-
Contra la 'llei mordassa'
Vicent Partal
01.07.2015
-
Europa, en perill
Vicent Partal
30.06.2015
-
A les vostres mans
Vicent Partal
29.06.2015
-
La trampa
Vicent Partal
26.06.2015
-
El retorn de la Generalitat
Vicent Partal
25.06.2015