Opinió
-
D’Angela Merkel a Ada Colau
Agustí Pons
28.05.2015
-
País Valencià: any zero
Josep Albinyana
27.05.2015
-
La llengua més discriminada
Grup GELA
27.05.2015
-
'Qui lluita contra el país té les hores comptades en aquesta terra'
Cristòfol Soler
26.05.2015
-
'Açò que ha passat al País Valencià és brutal'
Ferran Torrent
26.05.2015
-
El 25%
Carme Junyent
14.05.2015
-
La primera salutació a Catalunya
Xavier Macia
14.05.2015
-
Benvinguts al 1992. Crònica d'urgència d'una nit electoral dura per als qui no vivim a Escòcia
Pau Obrador
08.05.2015
-
La llengua: infrastructura d’estat
Carme-Laura Gil
07.05.2015
-
Les fal·làcies del 55%
Lluís de Yzaguirre
07.05.2015
-
Qui pagarà el deute de l’estat espanyol?
Albert Pont
06.05.2015
-
L'escàndol de la nova comissió de garantia del dret d'accés a la informació pública
Joan Soler
05.05.2015
-
Els FEM fan el seu paper
Jordi Sebastià
29.04.2015
Francesc Felipe
21.06.2012
La batalla guanyada a Amstel
La campanya iNano ha estat clarament un error de l'empresa Amstel. Ningú no dubta que la marca no volia molestar els valencians i, en general, una llengua que parlem milions de persones. Però el resultat efectiu és que molta gent s'ha sentit burlada, i amb raó. En un moment en què la nostra llengua és atacada per totes bandes, aquesta broma sobre la manera de ser i de parlar dels valencians no ens fa gens de gràcia. Tant més que a València les línies en valencià són en el punt de mira, l'ús de la llengua a RTVV pot quedar arraconat i hi ha una llei de la funció pública sense requisit lingüístic.
La resposta ha estat una acció contundent de la ciutadania valenciana, de la qual ens hem de felicitar col·lectivament, i hem de prendre'n bona nota. Les xarxes socials obren oportunitats que mai abans no havíem vist. Accions com aquesta o el #novullpagar són un indici que la ciutadania va agafant poder. No estem acostumats que rectifiquen tan ràpidament i esperem que, a la pròxima, la societat continue alerta, perquè és possible transformar les realitats. Els valencians, el respecte, ens el guanyem dia a dia.
La mínima cosa que es pot demanar a una campanya publicitària és que no ofenga el seu públic o una part del seu públic objectiu. I és exactament això que ha passat. També cal observar positivament la rectificació i la retirada de la campanya per l'empresa, tot un exemple de com s'ha de corregir la situació. No tot és corrupció i nanos a València, també hi ha els qui llegim 'Nosaltres els valencians' mentre fem una cervesa.
Editorial
-
La manera de guanyar importa
Vicent Partal
27.07.2015
-
La fi de Pujol i la fi de la Catalunya autònoma
Vicent Partal
25.07.2015
-
7 contra 155?
Vicent Partal
24.07.2015
-
El 155 o l'evidència de la desesperació
Vicent Partal
23.07.2015
-
Rajoy i els conceptes més elementals
Vicent Partal
22.07.2015
-
Anem a totes
Vicent Partal
21.07.2015
-
Ciutadans contra el(s) valencià(ns)
Vicent Partal
20.07.2015
-
Contra la revolució
Vicent Partal
17.07.2015
-
Les tres explicacions que no entendran mai
Vicent Partal
16.07.2015
-
Setanta-cinc dies per a treballar tots com bojos
Vicent Partal
15.07.2015
-
Bones vibracions…
Vicent Partal
14.07.2015
-
Turbulències, també a Podem
Vicent Partal
13.07.2015
-
Lleida és un gran exemple
Vicent Partal
10.07.2015
-
I ara un parell de preguntes
Vicent Partal
09.07.2015
-
Entre Irlanda i la CUP
Vicent Partal
08.07.2015
-
(In)justícies
Vicent Partal
07.07.2015
-
La democràcia té límits?
Vicent Partal
06.07.2015
-
Persistència per a guanyar
Vicent Partal
05.07.2015
-
Sumar
Vicent Partal
03.07.2015
-
L’embolic d’Iceta amb el 9-N
Vicent Partal
02.07.2015
-
Contra la 'llei mordassa'
Vicent Partal
01.07.2015
-
Europa, en perill
Vicent Partal
30.06.2015
-
A les vostres mans
Vicent Partal
29.06.2015
-
La trampa
Vicent Partal
26.06.2015
-
El retorn de la Generalitat
Vicent Partal
25.06.2015