Opinió
-
D’Angela Merkel a Ada Colau
Agustí Pons
28.05.2015
-
País Valencià: any zero
Josep Albinyana
27.05.2015
-
La llengua més discriminada
Grup GELA
27.05.2015
-
'Qui lluita contra el país té les hores comptades en aquesta terra'
Cristòfol Soler
26.05.2015
-
'Açò que ha passat al País Valencià és brutal'
Ferran Torrent
26.05.2015
-
El 25%
Carme Junyent
14.05.2015
-
La primera salutació a Catalunya
Xavier Macia
14.05.2015
-
Benvinguts al 1992. Crònica d'urgència d'una nit electoral dura per als qui no vivim a Escòcia
Pau Obrador
08.05.2015
-
La llengua: infrastructura d’estat
Carme-Laura Gil
07.05.2015
-
Les fal·làcies del 55%
Lluís de Yzaguirre
07.05.2015
-
Qui pagarà el deute de l’estat espanyol?
Albert Pont
06.05.2015
-
L'escàndol de la nova comissió de garantia del dret d'accés a la informació pública
Joan Soler
05.05.2015
-
Els FEM fan el seu paper
Jordi Sebastià
29.04.2015
Eliseu Climent
19.10.2011
Eliseu Climent: 'Caldrà continuar pressionant perquè el corredor mediterrani siga realitat'
La Via Augusta, que és el que és el corredor mediterrani i que té més de 2.000 anys, canvia el sentit de la infrastructura territorial espanyola. És evident que, d'alguna manera, estan trencant-se els designis i el disseny que va fer Felip V sobretot durant la guerra de Successió. També cal dir que no s'han mullat del tot: no es podrà fer el pas dels Pirineus.
Per a l'Institut d'Economia i Empresa Ignasi Villalonga, la priorització del corredor mediterrani és una enorme satisfacció. Quan vàrem començar fa dotze anys ens prenien per bojos. I ara s'ha aconseguit. Així que des de la institució ens felicitem.
Però hi ha una condició molt forta per salvar aquest eix, i és que la societat civil, política i l'empresariat continuen pressionant perquè la infrastructura, prevista per al 2030, no s'ajorne trenta anys o cinquanta anys més. De moment, s'ha guanyat una victòria, però ara caldrà estar més atents que mai perquè, en els pròxims anys, la societat d'aquí pressione el govern espanyol, també l'europeu, per tal que tot això siga una realitat.
També hem de tenir en compte que existeix la possibilitat que el govern espanyol prioritze la inversió del corredor central. Tot dependrà de la mobilització econòmica, política, acadèmica, sindical, etcètera. Hi ha d'haver un 'tour de force' que s'haurà d'estar permanenment alimentant.
Eliseu Climent,
secretari de l'Institut Ignasi Villalonga d'Economia i Empresa.
(Opinió recollida per telèfon)
Editorial
-
La manera de guanyar importa
Vicent Partal
27.07.2015
-
La fi de Pujol i la fi de la Catalunya autònoma
Vicent Partal
25.07.2015
-
7 contra 155?
Vicent Partal
24.07.2015
-
El 155 o l'evidència de la desesperació
Vicent Partal
23.07.2015
-
Rajoy i els conceptes més elementals
Vicent Partal
22.07.2015
-
Anem a totes
Vicent Partal
21.07.2015
-
Ciutadans contra el(s) valencià(ns)
Vicent Partal
20.07.2015
-
Contra la revolució
Vicent Partal
17.07.2015
-
Les tres explicacions que no entendran mai
Vicent Partal
16.07.2015
-
Setanta-cinc dies per a treballar tots com bojos
Vicent Partal
15.07.2015
-
Bones vibracions…
Vicent Partal
14.07.2015
-
Turbulències, també a Podem
Vicent Partal
13.07.2015
-
Lleida és un gran exemple
Vicent Partal
10.07.2015
-
I ara un parell de preguntes
Vicent Partal
09.07.2015
-
Entre Irlanda i la CUP
Vicent Partal
08.07.2015
-
(In)justícies
Vicent Partal
07.07.2015
-
La democràcia té límits?
Vicent Partal
06.07.2015
-
Persistència per a guanyar
Vicent Partal
05.07.2015
-
Sumar
Vicent Partal
03.07.2015
-
L’embolic d’Iceta amb el 9-N
Vicent Partal
02.07.2015
-
Contra la 'llei mordassa'
Vicent Partal
01.07.2015
-
Europa, en perill
Vicent Partal
30.06.2015
-
A les vostres mans
Vicent Partal
29.06.2015
-
La trampa
Vicent Partal
26.06.2015
-
El retorn de la Generalitat
Vicent Partal
25.06.2015