Opinió
-
Barcelona Pirineus 2026: Els jocs de la fam per demà
Josep Garganté
26.07.2015
-
Un tanoca, dos vots
Lluís de Yzaguirre
26.07.2015
-
De Processos Constituents
Núria Jàvega
25.07.2015
-
Carta oberta a Felipe VI
Ramón Cotarelo
24.07.2015
-
Esperem no haver-ho de repetir més
Grup GELA
24.07.2015
-
Un procés democràtic paral·lel si l'estat impedeix la independència
Albert Bertrana
21.07.2015
-
La cançó de l'enfadosa
Carme Junyent
20.07.2015
-
Política lingüística per a un país en construcció
Ferran Suay
20.07.2015
-
Se'n diu democràcia
Joan Minguet
19.07.2015
-
La república catalana de Podem
Ramón Cotarelo
17.07.2015
-
L'hora d'Europa
Bernat Joan
12.07.2015
-
La pilota, com la música en valencià, és més viva que mai i alhora invisibilitzada
Lluís Planes
10.07.2015
-
Moviment d'Esquerres: xarnera i punt de trobada
Magda Casamitjana
09.07.2015
1/72>
José Luis De Vicente
13.06.2013
El Sònar+D referma el compromís del festival amb Barcelona
El Sònar+D és una de les principals novetats del Sònar d'enguany, juntament amb el canvi d'emplaçament, que de fet ha estat motivat en part també pel Sònar+D. El Sònar no ha estat mai un festival de música electrònica i prou. I Sònar+D referma aquesta idea. És un pas endavant molt important, perquè recupera la tradició del festival. Aquests darrers anys, la potència musical del festival havia eclipsat aquesta àrea no estrictament musical i ara volem fer un gran salt per col·locar el Sònar+D al centre del Sònar. I, a més, és una manera de refermar el compromís amb la ciutat, amb Barcelona.
Què és el Sónar+D? És l'espai en què la innovació tecnològica i la innovació creativa es troben. El festival sempre havia tingut espais per a l'art digital i la creació, però enguany fa un pas endavant enorme. Hi ha més de seixanta activitats obertes a tothom, al palau de congressos de la Fira. A hores d'ara ja hi tenim més de mil cinc-cents professionals acreditats: projectes artístics, instal·lacions, etc. Hi ha sis grans projectes, un dels més destacats dels quals, que és cridat a convertir-se en una de les imatges del festival, es fa al MNAC. És una instal·lació de l'artista digital anglès Quayola. En concret, és una escultura digital que reinterpreta 'El pensador' de Rodin a una escala monumental, de més de dotze metres d'altura.
I una altra àrea molt important i una gran novetat és el Market Lab. Hem demanat a un gran nombre d'agents que treballen entre la innovació tecnològica i la innovació creativa que portessin els seus laboratoris al nostre edifici durant els dies del Sònar, que els obrissin al públic i ens els ensenyessin. I aquí dins hi ha escoles, estudis, start-ups, hackers, etc. Entre aquests, projectes de la UPF, projectes d'Hangar, start-ups incipients de la ciutat i tot un seguit d'agents que des de Barcelona i Catalunya innoven cada dia en aquests àmbits. Volem que el Sònar+D sigui el 'think tank' i el laboratori especulatiu i més experimental tant per al Sònar i com per als visitants. Hi ha coses que poden semblar incipients, però que de segur que seran la base de nous llenguatges creatius i noves tecnologies aplicades d'aquí a uns quants anys. I en aquest sentit, Barcelona és molt important. El Sònar+D vol estendre encara més la funció que des de sempre ha fet el Sònar en l'ecosistema cultural de la ciutat. No comparteixo en absolut certs corrents d'opinió que diuen que el Sònar, pel canvi del lloc o pel que sigui, s'ha desconnectat del teixit cultural de la ciutat. El Sònar+D n'és una prova.
I en aquesta línia també hem obert una nova col·laboració amb el Mobile World Congress, que consisteix a dedicar un espai a les aplicacions, com a llenguatge creatiu, i 'l'app store' com a sistema de distribució i com a negoci. Per exemple, hem seleccionat quinze aplicacions molt recents que demostren que l'aplicació per a mòbil pot ser un llenguatge i una experiència d'expressió estètica.
A banda, al costat del Market Lab hi ha l'àrea de 'fer', el 'making', amb tallers en els quals el públic podrà participar, fent sintetitzadors des de zero, per exemple, i tota mena d'experiències d'electrònica creativa. I també hi ha el Music Hack Day, que aplega tots els creadors d'interfícies i experiments en l'àmbit de la música.
José Luis de Vicente, comissari del Sónar+D
(Comentari recollit via telefònica per la redacció de VilaWeb)
Editorial
-
La manera de guanyar importa
Vicent Partal
27.07.2015
-
La fi de Pujol i la fi de la Catalunya autònoma
Vicent Partal
25.07.2015
-
7 contra 155?
Vicent Partal
24.07.2015
-
El 155 o l'evidència de la desesperació
Vicent Partal
23.07.2015
-
Rajoy i els conceptes més elementals
Vicent Partal
22.07.2015
-
Anem a totes
Vicent Partal
21.07.2015
-
Ciutadans contra el(s) valencià(ns)
Vicent Partal
20.07.2015
-
Contra la revolució
Vicent Partal
17.07.2015
-
Les tres explicacions que no entendran mai
Vicent Partal
16.07.2015
-
Setanta-cinc dies per a treballar tots com bojos
Vicent Partal
15.07.2015
-
Bones vibracions…
Vicent Partal
14.07.2015
-
Turbulències, també a Podem
Vicent Partal
13.07.2015
-
Lleida és un gran exemple
Vicent Partal
10.07.2015
-
I ara un parell de preguntes
Vicent Partal
09.07.2015
-
Entre Irlanda i la CUP
Vicent Partal
08.07.2015
-
(In)justícies
Vicent Partal
07.07.2015
-
La democràcia té límits?
Vicent Partal
06.07.2015
-
Persistència per a guanyar
Vicent Partal
05.07.2015
-
Sumar
Vicent Partal
03.07.2015
-
L’embolic d’Iceta amb el 9-N
Vicent Partal
02.07.2015
-
Contra la 'llei mordassa'
Vicent Partal
01.07.2015
-
Europa, en perill
Vicent Partal
30.06.2015
-
A les vostres mans
Vicent Partal
29.06.2015
-
La trampa
Vicent Partal
26.06.2015
-
El retorn de la Generalitat
Vicent Partal
25.06.2015