Opinió
-
Amenaçar un país amb nou paraules
Vicent Partal
06.10.2010
-
Un govern sense rumb
Vicent Partal
05.10.2010
-
Ni els seus
Vicent Partal
04.10.2010
-
Un país d'honorables
Vicent Partal
01.10.2010
-
La vaga de Zapatero
Vicent Partal
30.09.2010
-
Més enllà de la vaga general
Vicent Partal
28.09.2010
-
Llegint les enquestes
Vicent Partal
27.09.2010
-
Margarit
Vicent Partal
24.09.2010
-
No els faltava sinó això
Vicent Partal
23.09.2010
-
Contra el papa
Vicent Partal
22.09.2010
-
Pagar la propaganda
Vicent Partal
21.09.2010
-
Labordeta
Vicent Partal
20.09.2010
-
Contra tothom
Vicent Partal
17.09.2010
Vicent Partal
03.09.2010
Coses que no expliquen de Chery
El president Montilla s'ha llançat a una gran campanya propagandista a compte del fabricant xinés de cotxes Chery. Una foto i un vague grup de treball serviran en campanya per a dir que el seu govern crea llocs de treball. Que no es crearan. Perquè hi ha algunes coses de la Chery que no ens expliquen, com ara que GM no li deixarà vendre cotxes a Europa perquè copia els seus...
La Chery és una empresa particularment famosa i especialment perseguida per la pirateria que fa. De tot. Un exemple molt simple: aquest és el logo de Chery i aquest és el logo d'Infiniti. Infiniti és una de les marques de Nissan, concretament de cotxes d'alt nivell que venen fora del Japó. Nissan ha reclamat repetidament a Chery que deixe d'usar l'anagrama perquè afirma que amb aquest logo el fabricant xinés busca la confusió del mercat. El pleit portat als tribunals xinesos és simplement impossible, és clar -especialment tenint en compte que Chery és propietat del govern. Però, potser, algú a Nissan haurà arrufat el nas en veure el president de Catalunya, on Nissan té una factoria, visitant aquella casa que els crea tants maldecaps.
Ep! i això del logo és una broma comparat amb el problema realment gros que té Chery. Problema que consisteix simplement en que van copiar il·legalment el disseny i els components dels cotxes que venen. Com sona. Concretament els cotxes més coneguts de Chery són còpies al detall, fins el més mínim detall, del Daewoo Magnus i del Daewoo Matiz.
Chery de primer va intentar negociar amb la coreana Daewoo, que ara és propietat de General Motors, la producció dels seus models a la Xina. No es va arribar a cap acord i aleshores Chery va decidir fabricar el Daewoo, només que canviant-li el nom. Dit i fet. Van piratejar el cotxe i el van posar a la venda. Òbviament les denúncies de Daewoo als tribunals xinesos tampoc no van servir de res i quan General Motors va adquirir Daewoo va pactar amb el govern xinés que no remenaria més el tema a canvi que li deixaren vendre els seus propis cotxes, GM, al país però sempre i quan Chery no vengués cotxes a Europa o als Estats Units.
Per això Chery ven i fabrica els seus cotxes en països com ara Iran, Rússia, Ucraïna, Egipte o Indonèsia i a Europa només els ven de manera significativa ...a Sèrbia. General Motors no ha retirat l'amenaça i de fet vigila de prop la primera fàbrica de Chery a occident, que es va establir a l'Uruguai. I val a dir que malgrat que no era una fàbrica directa de Chery la planta d'Oferol és a punt de tancar, diuen que per anar al Brasil on intentarà escapar durant una temporada més a la pressió judicial del gegant nordamericà.
I si GM tenia algun interés en rebaixar la tensió el passat juliol, fa dos mesos, la cosa encara es va complicar més quan als Estats Units van detenir i portar als tribunals un enginyer xinés que treballava a General Motors i havia omplert un disc dur amb milers de documents sobre els cotxes elèctrics en els quals treballa GM, sembla que per encàrrec de Chery.
En aquestes condicions, doncs, les possibilitats reals que Chery instal·le una plata i fabrique un automòbil al nostre país són escasses. Realment escasses. I em costa creure que tot això no hagen vist des del govern. Sense parlar d'altres temes importants també com és el fet que Chery és denunciada internacionalment per l'extracció de liti al Tibet. O que els sous de les seues fàbriques són tan ínfims que no s'entèn perquè voldrien fabricar a preus d'aquí. O que les seues plantes de fabricació són de les més contaminants de la indústria.
DIssortadament les campanyes polítiques tenen aquestes coses. La realitat importa poc, tot es limita a crear impactes que creen imatges favorables al candidat. Ai mare...
Per cert, dos enllaços bons. En la primera notícia la BBC es fa ressò de la querella de General Motors contra Chery. No es tracta, doncs, de cap secret amagat i difícil de trobar. El segon és millor encara perquè en la querella original de Daewoo hom assegura que els gestors de Chery van usar un Daewoo camuflat per a les proves davant les autoritats xineses per a l'autorització del model. Què què?
Mail Obert
-
La ignorància del rei
Oriol Izquierdo
27.07.2015
-
Parla amb la teva àvia (i II)
Andreu Barnils
26.07.2015
-
Sean Scully a Santa Cecília de Montserrat
Mercè Ibarz
25.07.2015
-
L'exemple de la ILP per l'habitatge: desobeir i avançar junts
Bel Zaballa
24.07.2015
-
No és ignorància: és cinisme i mala fe
Pere Cardús
23.07.2015
-
L'escepticisme jacobí lleument esquerdat
Joan-Lluís Lluís
22.07.2015
-
Peix al cove ‘reloaded’
Marta Rojals
21.07.2015
-
A Grècia, dos assassinats
Andreu Barnils
19.07.2015
-
La llista independentista: un artefacte imbatible?
Pere Cardús
16.07.2015
-
La meva llista civil per la independència
Bel Zaballa
15.07.2015
-
#cimeraindepe, minut i resultat
Marta Rojals
14.07.2015
-
Ara és l’Hora: la candidatura del sí-sí
Oriol Izquierdo
13.07.2015
-
Amb sense president
Andreu Barnils
12.07.2015
-
Fills de l’exili, de les migracions, de l’educació
Mercè Ibarz
11.07.2015
-
Si #TV3noemrepresenta, qui ho farà?
Marta Rojals
07.07.2015
-
Lluís Llach, el Camp Nou i una fam de trenta anys
Joan-Lluís Lluís
06.07.2015
-
Joan Herrera, al divan (II)
Andreu Barnils
05.07.2015
-
Salvador Iborra, no és cosa nostra
Roger Cassany
04.07.2015
-
La llista electoral que pot passar la prova de l'ànec
Pere Cardús
02.07.2015
-
Orwell 2.0, o digues-me què cliques i et diré qui ets
Bel Zaballa
01.07.2015
-
'Indepe' amb mar de fons
Marta Rojals
30.06.2015
-
La resposta
Oriol Izquierdo
29.06.2015
-
Joan Herrera, al divan
Andreu Barnils
28.06.2015
-
40 anys de tot allò, 30 d’això
Mercè Ibarz
27.06.2015
-
El mètode per a sumar els 'sí se puede' a la independència
Pere Cardús
25.06.2015