Opinió
-
El moment de la DUI
Vicent Partal
19.05.2015
-
Si guanya Ada Colau
Vicent Partal
18.05.2015
-
Vint anys que han canviat el país
Vicent Partal
15.05.2015
-
Sense excuses: la responsabilitat del govern català
Vicent Partal
14.05.2015
-
Tusind tak Danmark
Vicent Partal
13.05.2015
-
Dinamarca trenca el mur espanyol
Vicent Partal
13.05.2015
-
La gent vota allò que vol
Vicent Partal
12.05.2015
-
Una certa esquerra xenòfoba
Vicent Partal
11.05.2015
-
ANC: les altres eleccions
Vicent Partal
08.05.2015
-
Contra el punys i les pistoles, de nou
Vicent Partal
07.05.2015
-
La meua civilització no és la de Sergio Santamaria
Vicent Partal
06.05.2015
-
Prohibir la Meridiana?
Vicent Partal
05.05.2015
-
Assaborint l'enquesta de La Vanguardia
Vicent Partal
04.05.2015
Vicent Partal
09.07.2014
Maneres de fer
Els pilots russos que dissabte passat van maniobrar al Prat per evitar un accident van explicar ahir a un diari siberià que la torre de control de l'aeroport barceloní havia estat conscient del perill en tot moment. Expliquen que fins i tot es van disculpar després d'haver-los obligat a fer aquella maniobra difícil per a esquivar l'altre aparell, que s'havia colat allà on no havia de ser.
El cas obliga a demanar-se com pot passar això. Segons que informava l'ACN, sembla que no és pas la primera vegada que els pilots d'Aerolíneas Argentinas fan cas omís de les ordres de la torre. Però, segons els pilots russos, la torre tampoc no va actuar com calia. Cal, ras i curt, una investigació per a evitar la imatge que qualsevol persona asseguda en un avió puga estar a mercè d'un error.
Però sobretot el cas obliga novament a repensar l'absurd funcionament d'AENA. Poques hores després de la difusió del vídeo, quan l'escàndol començava a prendre cos, AENA va reaccionar oficialment: va dir que no passava res, que allò era normal i que no calia cap investigació. Poques hores més tard van haver de rectificar. Però la pregunta és com pot ser que fes una declaració tan displicent, tan poca-solta?
Que l'estructura centralitzada d'AENA és una barbaritat ho sabem des de fa anys. Germà Bel s'ha cansat d'explicar-ho amb pèls i senyals. Priva l'aeroport de Barcelona, i el de Palma i el d'Alacant i tots els altres, de la capacitat lògica de prendre decisions i de reaccionar correctament per qualsevol problema que puga aparèixer. En què va pensar AENA quan va dir que no passava res és difícil d'imaginar. Però no és difícil d'imaginar que un gestor de proximitat s'hauria preocupat de debò per saber què passava i ens hauria estalviat aquest ridícul universal en què vivim a hores d'ara per culpa de les seues estranyes maneres de fer.
L'opinió dels subscriptors. (Els subscriptors voluntaris són la clau perquè VilaWeb us arribi cada dia, gràcies al seu suport econòmic i periodístic. Si creieu que també podeu ajudar-nos, apunteu-vos-hi en aquesta pàgina.)
Roman Blanch
Em sembla particularment greu pel que té de despreci del perill. Si és cert, com diuen, que hi ha companyies aèries que sistemàticament violen les ordres dels controladors aeris, aleshores cal prendre cartes en l'assumpte. No és de rebut deixar passar una violació que podria afectar la vida de centenars de persones. Qui mana a l'aeroport? Quina mena de seguretat tenim els qui l'usem?
Dir, quan ja ha passat, que això és una maniobra sense importància simplement és una xarlotada. Indignant però xarlotada al cap i a la fi. El que és greu és el que sembla que està passant a les pistes. I el que cal preguntar a AENA és per quin motiu ho consenteix això.
Josep Usó
La reacció d'Aena és digna de l'entitat. Tan gran ridícul només està a l'abast d'un monstre mantés per un estat com Espanya. I Corea del nord. La rectificació, com sempre: tard i malament.
Josep Blesa
About AENA I have to tell you: All "Cat’s" are libertarians. Completely dependent on others, but fully convinced of our own independence. Airports too !
Mail Obert
-
La ignorància del rei
Oriol Izquierdo
27.07.2015
-
Parla amb la teva àvia (i II)
Andreu Barnils
26.07.2015
-
Sean Scully a Santa Cecília de Montserrat
Mercè Ibarz
25.07.2015
-
L'exemple de la ILP per l'habitatge: desobeir i avançar junts
Bel Zaballa
24.07.2015
-
No és ignorància: és cinisme i mala fe
Pere Cardús
23.07.2015
-
L'escepticisme jacobí lleument esquerdat
Joan-Lluís Lluís
22.07.2015
-
Peix al cove ‘reloaded’
Marta Rojals
21.07.2015
-
A Grècia, dos assassinats
Andreu Barnils
19.07.2015
-
La llista independentista: un artefacte imbatible?
Pere Cardús
16.07.2015
-
La meva llista civil per la independència
Bel Zaballa
15.07.2015
-
#cimeraindepe, minut i resultat
Marta Rojals
14.07.2015
-
Ara és l’Hora: la candidatura del sí-sí
Oriol Izquierdo
13.07.2015
-
Amb sense president
Andreu Barnils
12.07.2015
-
Fills de l’exili, de les migracions, de l’educació
Mercè Ibarz
11.07.2015
-
Si #TV3noemrepresenta, qui ho farà?
Marta Rojals
07.07.2015
-
Lluís Llach, el Camp Nou i una fam de trenta anys
Joan-Lluís Lluís
06.07.2015
-
Joan Herrera, al divan (II)
Andreu Barnils
05.07.2015
-
Salvador Iborra, no és cosa nostra
Roger Cassany
04.07.2015
-
La llista electoral que pot passar la prova de l'ànec
Pere Cardús
02.07.2015
-
Orwell 2.0, o digues-me què cliques i et diré qui ets
Bel Zaballa
01.07.2015
-
'Indepe' amb mar de fons
Marta Rojals
30.06.2015
-
La resposta
Oriol Izquierdo
29.06.2015
-
Joan Herrera, al divan
Andreu Barnils
28.06.2015
-
40 anys de tot allò, 30 d’això
Mercè Ibarz
27.06.2015
-
El mètode per a sumar els 'sí se puede' a la independència
Pere Cardús
25.06.2015