Opinió

 

<16/169>

Vicent Partal

09.07.2014

Maneres de fer

Els pilots russos que dissabte passat van maniobrar al Prat per evitar un accident van explicar ahir a un diari siberià que la torre de control de l'aeroport barceloní havia estat conscient del perill en tot moment. Expliquen que fins i tot es van disculpar després d'haver-los obligat a fer aquella maniobra difícil per a esquivar l'altre aparell, que s'havia colat allà on no havia de ser.


El cas obliga a demanar-se com pot passar això. Segons que informava l'ACN, sembla que no és pas la primera vegada que els pilots d'Aerolíneas Argentinas fan cas omís de les ordres de la torre. Però, segons els pilots russos, la torre tampoc no va actuar com calia. Cal, ras i curt, una investigació per a evitar la imatge que qualsevol persona asseguda en un avió puga estar a mercè d'un error.


Però sobretot el cas obliga novament a repensar l'absurd funcionament d'AENA. Poques hores després de la difusió del vídeo, quan l'escàndol començava a prendre cos, AENA va reaccionar oficialment: va dir que no passava res, que allò era normal i que no calia cap investigació. Poques hores més tard van haver de rectificar. Però la pregunta és com pot ser que fes una declaració tan displicent, tan poca-solta?


Que l'estructura centralitzada d'AENA és una barbaritat ho sabem des de fa anys. Germà Bel s'ha cansat d'explicar-ho amb pèls i senyals. Priva l'aeroport de Barcelona, i el de Palma i el d'Alacant i tots els altres, de la capacitat lògica de prendre decisions i de reaccionar correctament per qualsevol problema que puga aparèixer. En què va pensar AENA quan va dir que no passava res és difícil d'imaginar. Però no és difícil d'imaginar que un gestor de proximitat s'hauria preocupat de debò per saber què passava i ens hauria estalviat aquest ridícul universal en què vivim a hores d'ara per culpa de les seues estranyes maneres de fer.



L'opinió dels subscriptors. (Els subscriptors voluntaris són la clau perquè VilaWeb us arribi cada dia, gràcies al seu suport econòmic i periodístic. Si creieu que també podeu ajudar-nos, apunteu-vos-hi en aquesta pàgina.)




Roman Blanch



Em sembla particularment greu pel que té de despreci del perill. Si és cert, com diuen, que hi ha companyies aèries que sistemàticament violen les ordres dels controladors aeris, aleshores cal prendre cartes en l'assumpte. No és de rebut deixar passar una violació que podria afectar la vida de centenars de persones. Qui mana a l'aeroport? Quina mena de seguretat tenim els qui l'usem?


Dir, quan ja ha passat, que això és una maniobra sense importància simplement és una xarlotada. Indignant però xarlotada al cap i a la fi. El que és greu és el que sembla que està passant a les pistes. I el que cal preguntar a AENA és per quin motiu ho consenteix això.




Josep Usó


La reacció d'Aena és digna de l'entitat. Tan gran ridícul només està a l'abast d'un monstre mantés per un estat com Espanya.  I Corea del nord. La rectificació, com sempre: tard i malament. 




Josep Blesa


About AENA I have to tell you: All "Cat’s" are libertarians. Completely dependent on others, but fully convinced of our own independence. Airports too !


 



Mail Obert