Opinió
-
Jo recomanaria prudència
Vicent Partal
16.10.2014
-
Certeses sobre el 9-N
Vicent Partal
15.10.2014
-
Quatre passos per a resoldre aquesta crisi
Vicent Partal
14.10.2014
-
Com si fos una carta personal
Vicent Partal
13.10.2014
-
Amb Santiago Vidal, per la democràcia
Vicent Partal
10.10.2014
-
Mirant al maig
Vicent Partal
09.10.2014
-
I si David Fernàndez fos conseller?
Vicent Partal
08.10.2014
-
Una oportunitat, encara
Vicent Partal
07.10.2014
-
El tabú de la llengua
Vicent Partal
06.10.2014
-
Jo hi confie
Vicent Partal
04.10.2014
-
El valor de la unitat
Vicent Partal
03.10.2014
-
Impotència
Vicent Partal
02.10.2014
-
Rajoy no sap què ha despertat
Vicent Partal
01.10.2014
Vicent Partal
09.03.2010
Trens i llum. Per què?
De tant en tant neva. Ahir molt. Va ser un fet excepcional, però hem pogut anar tirant..., tret dels trens i de la llum. Com pot ser que, una vegada més, 200.000 abonats hagen hagut de passar la nit a les fosques o que uns centenars d'usuaris s'hagen vist atrapats dins els trens? Una vegada més.
La sorpresa d'ahir fou que tant el govern com els ajuntaments responien, invariablement amb evasives incòmodes, les preguntes sobre quan i com s'adobaria l'avaria de la llum. Quan l'any 2007 Barcelona va restar a les fosques, van parlar molt de multes i van perjurar que no tornaria a passar. Però ara fa una certa angúnia de llegir, entre línies, que el govern no pot fer sinó 'obligar' les empreses a participar en les reunions.
Anit, segons que vaig entendre, van decidir (qui?) que no es podia fer res fins que no fóra de dia: fins avui al matí. I per tant van optar per deixar a les fosques 200.000 persones. Home! Les dificultats meteorològiques són poc previsibles i ningú no nega que trobar segons què al mig d'una muntanya sigui fàcil. Però tampoc no crec que puguem acceptar així com així que tanta gent es trobe sense llum, precisament la nit més freda de l'any. Ni, hi insistesc, que ens tornem a trobar amb trens que no van ni avisen, i això que ara ja són de la Generalitat, que deia que s'esforçaria, sobretot, a tractar bé els clients –vist que no podia oferir gaire res més.
Trens i llum. Per què? Per què precisament trens i llum una vegada i una altra i una altra?
Mail Obert
-
La ignorància del rei
Oriol Izquierdo
27.07.2015
-
Parla amb la teva àvia (i II)
Andreu Barnils
26.07.2015
-
Sean Scully a Santa Cecília de Montserrat
Mercè Ibarz
25.07.2015
-
L'exemple de la ILP per l'habitatge: desobeir i avançar junts
Bel Zaballa
24.07.2015
-
No és ignorància: és cinisme i mala fe
Pere Cardús
23.07.2015
-
L'escepticisme jacobí lleument esquerdat
Joan-Lluís Lluís
22.07.2015
-
Peix al cove ‘reloaded’
Marta Rojals
21.07.2015
-
A Grècia, dos assassinats
Andreu Barnils
19.07.2015
-
La llista independentista: un artefacte imbatible?
Pere Cardús
16.07.2015
-
La meva llista civil per la independència
Bel Zaballa
15.07.2015
-
#cimeraindepe, minut i resultat
Marta Rojals
14.07.2015
-
Ara és l’Hora: la candidatura del sí-sí
Oriol Izquierdo
13.07.2015
-
Amb sense president
Andreu Barnils
12.07.2015
-
Fills de l’exili, de les migracions, de l’educació
Mercè Ibarz
11.07.2015
-
Si #TV3noemrepresenta, qui ho farà?
Marta Rojals
07.07.2015
-
Lluís Llach, el Camp Nou i una fam de trenta anys
Joan-Lluís Lluís
06.07.2015
-
Joan Herrera, al divan (II)
Andreu Barnils
05.07.2015
-
Salvador Iborra, no és cosa nostra
Roger Cassany
04.07.2015
-
La llista electoral que pot passar la prova de l'ànec
Pere Cardús
02.07.2015
-
Orwell 2.0, o digues-me què cliques i et diré qui ets
Bel Zaballa
01.07.2015
-
'Indepe' amb mar de fons
Marta Rojals
30.06.2015
-
La resposta
Oriol Izquierdo
29.06.2015
-
Joan Herrera, al divan
Andreu Barnils
28.06.2015
-
40 anys de tot allò, 30 d’això
Mercè Ibarz
27.06.2015
-
El mètode per a sumar els 'sí se puede' a la independència
Pere Cardús
25.06.2015