Un dels camps on més s'ha normalitzat el català és en el de la retolació dels establiments comercials i dels productes de consum, malgrat que encara resta molta feina per fer. Aquesta millora s'ha accentuat a partir de les disposicions contingudes en la llei de política lingüística per fomentar la presència del català.
Segons diversos estudis de la Plataforma per la Llengua, el català és majoritari en els supermercats i hipermercats (89%), mentre que a les superfícies especialitzades i als centres comercials l'índex és positiu, però més baix (oscil·la entre el 68 i el 78%). Si bé la retolació en català és present en els anuncis dels productes i les ofertes, no ho és en l'etiquetatge de les anomenades «marques blanques», les pròpies de les grans superfícies comercials. La Plataforma per la Llengua inclou en la llista negra de les empreses que ni etiqueten ni retolen en català: LIDL, Decathlon, Leroy Merlín, AKI, Bauhaus i FNAC.
El comportament no és pas el mateix en tots els sectors, la Plataforma per la Llengua ha fet estudis sectorials sobre l'etiquetatge, un dels quals està dedicat als vins i als caves, dels quals Catalunya és una important productora. Les dades són aclaparadores: un 75% dels productes no s'etiqueten en català.