| |||||
|
dissabte, 12 de maig de 2007 > Trias vol fer un barri amb 10.000 pisos per a joves en terrenys del port
També promet un nou parc al front marítim i un tercer carril a la ronda LitoralIVAN VILA. Barcelona De la mateixa manera que hi ha festes que arrenquen amb un coet, Xavier Trias ha decidit iniciar la campanya amb una bomba. L'alcaldable de CiU a Barcelona va oferir ahir un nou barri en terrenys del port amb 10.000 pisos de lloguer assequible per a joves, com a punta de llança d'una profunda renovació del front litoral, que inclouria la rehabilitació de la façana marítima de Montjuïc, la creació d'un gran parc per unir els del Poblenou i Diagonal Mar i l'ampliació de la ronda Litoral.
Va prometre Trias en precampanya que evitarà que els joves hagin de marxar de la ciutat per falta d'habitatge, objectiu ambiciós que reclama que les mesures a prendre per assolir-ho també ho siguin. I en ambició, el projecte de CiU no es queda curt: un nou barri amb pisos de 40 m² a 60 m² i d'accés només per a vianants que es faria davant de l'àrea del Morrot de Montjuïc, en dos molls (i un tercer de nova construcció) situats al costat del World Trade Center, que a hores d'ara estan en desús i que l'ampliació del port acabarà d'abocar a l'obsolescència. El model és el de ciutats com ara Rotterdam, Amsterdam i Londres, que han apostat per fer pisos en antics ports que han desplaçat la seva activitat als afores. Trias calcula que trigaria dos mandats a aixecar el nou barri, i que costaria 250 milions d'euros, «un cost factible perquè es podria recuperar» amb els lloguers, que en cap cas excedirien el 30% del sou del llogater. En tractar-se de terrenys propietat de l'Autoritat Portuària de Barcelona, Trias aposta per una cessió a l'Ajuntament, tot i que també veu factibles tant la compra del sòl pel consistori com la creació d'un consorci mixt per fer una gestió mixta de l'espai. El nou barri comportaria una «rehabilitació paisatgística» de la façana marítima de Montjuïc, i una ampliació de la línia del futur tramvia del litoral que, en comptes de morir a la plaça Colom, com està previst, arribaria al Morrot per tal de connectar el nou barri amb el Fòrum, en paral·lel a un nou carril bici segregat també ideat per l'equip de Trias. L'enllaç entre els dos extrems de la façana marítima també es reforçaria amb un tercer carril a la ronda Litoral, una part de la qual es cobriria per millorar alhora les connexions entre la platja i la trama urbana. L'ampliació de la ronda, però, depèn del Ministeri de Foment, i la promesa de Trias és assolir un acord amb el ministeri: «Els ho hem d'exigir!», va clamar. Al costat Besòs del litoral barceloní, preveu l'alcaldable de CiU una altra operació de grans dimensions: la creació de 150.000 m² de zona verda que connectarien els parcs de Diagonal Mar i del Poblenou, i on s'aixecaria un gran centre d'activitats marítimes a tocar del pavelló de la Mar Bella. La intervenció costaria entre 40 i 50 milions. Un cost similar tindria la tercera de les actuacions de macrocirurgia urbana proposades ahir, que, com les altres, busca millorar l'encaix de la ciutat amb el seu entorn natural: la cobertura de la ronda de Dalt entre les places d'Alfons Comín i de Karl Marx, per «relligar» els barris de Montbau, Sant Genís, Mundet i Horta i «acostar Collserola a Barcelona». |
XAVIER TRIAS alcaldable ciu a barcelona «El nou barri és una aposta perquè la gent jove es quedi a la ciutat. Hi ha qui dirà que és un somni, però és un somni que es pot fer realitat» «« «Les actuacions que presentem tenen valor afegit, perquè faran que la natura entri a la ciutat» |
NOTÍCIES RELACIONADES |
|