La conveniència o no de construir determinades infraestructures va abonar les discrepàncies entre els socis del tripartit, que mantenien posicions diferents en projectes amb rebuig territorial, com ara la interconnexió energètica amb França. José Montilla va reconèixer ahir que Catalunya s'ha vist immersa en un procés «d'estudis sobre l'estudi de l'estudi» que ha paralitzat l'impuls de projectes necessaris. El candidat del PSC es va mostrar partidari del diàleg amb els afectats, però va considerar que «els governs han de prendre decisions» perquè «les infraestructures no es poden retardar per processos de concertació». Un dels projectes que s'ha vist perjudicat per aquest fenomen és, segons Montilla, l'ampliació de l'aeroport del Prat. Els socialistes l'inclouen en els seus compromisos en infraestructures (vegeu la fitxa adjunta), en els quals també figura la posada en marxa del consorci per a la gestió de l'aeròdrom de Barcelona «amb una posició determinant de la Generalitat». Va considerar poc realistes les propostes en què es demana que el govern català hi tingui una posició majoritària, les de CiU i ERC. Si governa, el PSC també es compromet a acabar el quart cinturó i fer la interconnexió energètica amb França.
ICV-EUiA no esmenta entre els seus compromisos aquest segon projecte, que rebutja de ple, però sí que deixa clar que, si governen, «no desenvoluparan infraestructures insostenibles», entre les quals cita el quart cinturó. El candidat dels ecosocialistes, Joan Saura, va presentar les propostes a la Cambra de Comerç de Barcelona, on va suggerir «un pacte nacional per a la modernització ecològica de Catalunya». Vol un altre acord, aquest amb l'Estat, per definir les infraestructures a construir a Catalunya en els propers set anys perquè creu que no és normal anar negociant any rere any els projectes. El candidat del PP, Josep Piqué, en canvi, es va proclamar «el més interessat a fer infraestructures». Va dir que cal pensar en «el cinquè cinturó» i descongestionar l'AP-7 fent una via paral·lela.