dijous, 23 d'octubre de 2008 > Educació proposa als rectors instaurar una nova prova per accedir a magisteri
El departament vol endurir l'accés a la carrera amb un examen obligatori al marge de les PAU
MARCEL BARRERA.
Barcelona El Departament d'Educació vol endurir l'accés a la carrera de magisteri. En una reunió que van celebrar la setmana passada els rectors de les universitats catalanes amb Ernest Maragall, el conseller d'Educació va proposar la necessitat d'instaurar una nova prova per accedir a la carrera de magisteri que seria obligatòria i es faria després d'aprovar la selectivitat. Segons Educació, aquest nou model d'accés a la professió serviria per «millorar la qualitat» i per apropar-se a sistemes educatius de gran prestigi a àmbit internacional com ara el finlandès. Magisteri va ser el curs passat la tercera carrera més demanada.
+ Estudiants fent la selectivitat a la Facultat de Dret del campus de la UdG. Foto: M. LLADÓ
|
Accedir a la carrera de mestre està actualment l'abast de tothom que aprova la selectivitat. Ja fa molts anys que amb un 5 a les proves d'accés a la universitat (PAU) n'hi ha prou per accedir a una carrera que està en el rànquing de les tres més demanades i que s'imparteix actualment a la majoria de les universitats: Universitat de Barcelona (UB), Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), Universitat de Girona (UdG), Universitat Rovira i Virgili (URV), Universitat de Lleida (UdL) i Universitat Internacional de Catalunya (UIC). Només el curs passat, quasi 2.200 estudiants van demanar fer l'especialitat de mestre d'educació infantil. En la línia política que impulsa el departament de millorar la formació inicial dels docents, el conseller d'Educació, Ernest Maragall, va plantejar el dia 15 d'octubre als rectors de les universitats catalanes la necessitat d'instaurar un segon filtre per avaluar els aspirants a mestre sobre una sèrie de competències que no estan encara definides i que podrien anar des de coneixements de llengua anglesa fins al domini de les tecnologies de la comunicació i la informació.
|