Ferran Madico va explicar que plega del càrrec perquè s'ha acabat el contracte programa que el lligava al CAER des de la seva fundació, l'1 de gener del 2005. El director, que va destacar el repte que ha suposat participar en la creació del primer centre de producció teatral de la Generalitat fora de Barcelona, es va mostrar comprensiu davant el fet que ja no es compti amb ell en la nova etapa del CAER: «L'especialització és un pas normal en la política de creació dels centres d'arts escèniques del país.» El buit en la direcció artística que deixa Madico no l'omplirà un professional amb un perfil similar al del reusenc. El director gerent del CAER, Cèsar Compte, assumirà la responsabilitat de les dues línies de producció amb què s'estructurarà a patir d'ara el centre: els nous llenguatges escènics i el teatre contemporani. Aquest últim, un camp en què el CAER encarregarà produccions puntuals a diversos directors escènics, entre els quals hi pot haver el mateix Madico. Compte va anunciar un «reequilibri» entre les produccions circenses i les de dramatúrgia contemporània, política que significarà una disminució de les segones a favor de les primeres.
Ferran Madico plega amb una programació farcida de propostes que tindran la bogeria com a fil conductor. Així, a l'octubre es reposarà El mort, un dels muntatges que va tenir més èxit de públic la temporada passada. Les novetats arribaran a partir de novembre amb la senienca Sònia Gómez, una de les artistes més transgressores de l'escena actual, a qui el CAER coproduirà el muntatge Experiències amb un desconegut show. Al gener, Toni Albà i Fermí Fernández, dirigits per Roger Peña, interpretaran El messies, una sàtira religiosa del britànic Patrick Barlow. La coproducció entre els centres escènics de Reus, Terrassa i Salt-Girona La vida lluny dels poetes, de Josep Pere Peyró, serà la proposta del febrer mentre que al març arribarà Días mejores, una col·laboració amb el Teatro de la Abadía de Madrid dirigida per Àlex Rigola. L'abril, el CAER, en coproducció amb el Teatre Nacional de Catalunya, presentarà La nit més freda (veus a l'exili), un muntatge sobre la Guerra Civil amb textos de Joan Oliver, Carles Riba, Mercè Rodoreda i Antoni Rovira i Virgili. Al maig es programarà l'adaptació teatral que ha fet Eduardo Mendoza de la novel·la La dona justa, de l'hongarès Sándor Màrai, que dirigirà l'eslovè Tomaz Pandur i protagonitzarà Rosa Novell. La bambola abbandonata, la dramatúrgia que Giorgio Strehler va realitzar al Piccolo de Milà el 1973 a partir de textos de Bertolt Brecht i Alfonso Sastre, és un altre dels plats forts de la programació. El CAER i el Piccolo produiran al juny el muntatge, que l'any passat es va recuperar a Itàlia amb motiu dels deu anys de la mort de Strehler, i que protagonitzarà Anna Lizaran amb la col·laboració dels alumnes d'una escola de Reus. Bojos, un projecte de Carme Portaceli i Marta Carrasco que implicarà el treball d'actors del Camp de Tarragona, tancarà al juny la programació. I dues produccions ja vistes del CAER viatjaran fora de Reus: El meu llit de zinc, a la Biblioteca de Catalunya, a Barcelona; i Regreso al hogar, la versió en castellà de Tornar a casa de Harold Pinter que el CAER va produir fa dos anys i que ara assumeix el Teatro Español de Madrid.