Que el polític que inauguri el Vijazz sigui el conseller d'Agricultura ja diu molt del pa que es dóna aquest cap de setmana a Vilafranca. El negoci mana. I el Penedès, i més concretament el sector vitivinícola, ha trobat en el Vijazz un producte nou, atractiu i que, de retruc, genera efectes positius a tota la comarca. Sense que la música tingui un paper secundari, perquè el cartell és molt bo, el vessant comercial té una preponderància absoluta en aquest esdeveniment, perquè esdevé una porta per als productors locals de vi i cava per donar-se a conèixer a nous públics que puguin venir de fora del Penedès. «Heu fet d'alcavots per unir com a parella el vi i el jazz», deia ahir el conseller Llena, fent broma sobre la combinació de l'oferta del festival. Llena va qualificar el Vijazz d'idea «brillant i innovadora», però va fer èmfasi en l'objectiu de base: «És un intent més de donar a conèixer el territori i els cellers». La segona edició del festival, malgrat les pèrdues econòmiques de l'any passat i la resposta positiva del sector, denoten un cert optimisme de creure en aquest producte per difondre la marca Penedès sumant esforços. De fet, l'Acadèmia Tastavins, organitzadora de l'esdeveniment, ja treballa en la pròxima edició, segons va anunciar ahir el seu president, Joan Tarrada.
La presència de públic era discreta ahir a primera hora de la tarda en el moment de la inauguració, però els organitzadors esperen rebre milers de visitants durant el cap de setmana a la rambla de Nostra Senyora.