| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimecres, 30 d'octubre de 2024


dimecres, 5 de març de 2008
>

Matí sense bus ni metro

Una incidència informàtica deixa la L3 fora de servei més de dues hores el segon dia seguit sense busos a Barcelona

IVAN VILA. Barcelona
Una incidència al metro que va provocar la interrupció del servei de la L3 al pas pel centre de la ciutat entre 1/4 de 9 i 2/4 d'11 del matí va afegir-se ahir al dèficit de transport públic que la vaga d'autobusos provoca aquesta setmana a Barcelona. El problema, a més, es va produir durant l'aturada de tres hores per torn que duen a terme des de la setmana passada els tècnics de senyals i comunicacions del metro, que també reclamen millores laborals. Malgrat tot, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) insistia que l'inusualment llarg interval entre la incidència i la normalització del servei no va tenir res a veure amb la protesta. Pel que fa a la vaga dels conductors, la jornada es va saldar amb dos sabotatges més, que s'afegeixen als dotze de dilluns.


+ Els Mossos d'Esquadra van blindar la seu del PSC, però durant la protesta no va haver-hi cap moment de tensió. Foto: ACN

La involuntària campanya a favor del transport privat que darrerament ha fet TMB –en això sembla que hagi pres el relleu de les rodalies de Renfe– es va estendre ahir al metro. Amb la ciutat pràcticament sense autobusos, una avaria a l'equip informàtic que regula els senyals i els canvis de via a l'estació de Catalunya va obligar a interrompre el servei de la línia 3 a les 8.12 del matí, en plena hora punta. Deu minuts després es restablia la línia, excepte en el seu tram més cèntric, entre les parades de Paral·lel i Lesseps. Les sis estacions que hi ha en aquest interval –Drassanes, Liceu, Catalunya, Passeig de Gràcia, Diagonal i Fontana– van estar sense servei més de dues hores, fins a 2/4 d'11. Mentrestant, TMB va habilitar un servei de busos llançadora entre les estacions inutilitzades. 15.000 usuaris van resultar afectats per l'avaria, segons els càlculs de l'empresa.

TMB va evitar en tot moment relacionar la llarga durada de l'afectació amb la coincidència amb la vaga que duen a terme des de la setmana passada una setantena de tècnics de senyals i comunicacions, precisament els encarregats de resoldre problemes com el d'ahir. Els vaguistes fan aturades de tres hores per torn: de 6 a 9 del matí, de 2 a 5 de la tarda i de 10 de la nit a 1 de la matinada. La fallida informàtica es va produir durant l'aturada matinal. TMB, que quan es va convocar aquesta protesta va assegurar que no tindria cap afectació, va obviar aquesta circumstància en totes les notes informatives que va emetre ahir. Després, en declaracions a aquest diari, una portaveu va assegurar que el temps de resposta no va resultar afectat per la vaga perquè hi havia serveis mínims, tot i admetre que «no és habitual» que una avaria informàtica provoqui un tall de més de dues hores.

Els vaguistes, però, asseguren que sí que va haver-hi relació directa entre la protesta i la durada del tall. Segons Ángel González, de la CGT, «la falta de manteniment pot comportar problemes com aquest». A més, explica, els dos empleats que hi ha per torn en compliment dels serveis mínims són en una central a l'Hospitalet, i no a les línies fent-ne el manteniment com és habitual: «Només surten si hi ha una incidència concreta», explica, «i no és el mateix arribar des de l'Hospitalet que si ets a dues o tres parades de distància.» Per González, en circumstàncies normals, l'avaria «s'hauria resolt en mitja hora o tres quarts». Qui tingui orelles, que hi senti.



DOS SABOTATGES
Novament a la superfície, la vaga de busos va mantenir el seguiment massiu que garanteixen els piquets que controlen la sortida de les cotxeres, tot i que TMB assegura que van circular «més vehicles dels establerts pels serveis mínims», sense concretar-ne la quantitat. Ahir, la jornada va ser més tranquil·la que dilluns. En l'habitual recompte de desperfectes que TMB facilita a diari, ahir hi constaven dos vehicles amb vidres trencats, un dels quals, una llançadora de personal de la cotxera d'Horta que traslladava empleats de neteja. El balanç de dilluns havia estat molt pitjor: llavors van ser 12, els busos sabotejats.

No hi va haver cap més batussa a les cotxeres com la de dilluns al matí a Sant Andreu, ni incidents durant la manifestació que uns 400 conductors van tornar a improvisar al migdia, aquest cop entre la plaça d'Espanya i la seu del PSC al carrer Nicaragua, absolutament blindada pels antiavalots.

Això sí, hi va haver retrets i insults per als socialistes –«socialistos», segons un dels que van agafar el megàfon–, l'alcalde i els directius de TMB. L'argument dels conductors és que si realment les seves demandes comporten un increment d'un 20% de la massa salarial, com diu l'empresa, el que cal és reduir el nombre de directius, el sou dels quals, segons els vaguistes, és el 16% del pressupost per a salaris de la companyia.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>La FAVB vol saber el cost de la «campanya antivaga»

>Una incidència deixa la L3 fora de servei 2 hores el segon dia seguit sense busos

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.