Entre les al·legacions presentades pels veïns i que s'hauran de resoldre abans de l'aprovació definitiva del pla urbanístic del sector Entorn Sagrera hi ha la voluntat que el cobriment de les vies sigui complet fins a la sortida del túnel d'Espronceda i afecti, per tant, el tram de vies que hi ha sota el pont monumental de Bac de Roda.
Aquest vistós pont forma part de les obres impulsades amb els Jocs Olímpics del 1992 i el seu disseny es va encarregar a l'arquitecte Santiago Calatrava. Ara, la cobertura de les vies el deixa sense sentit, igual que el pont del Treball, que s'enderrocarà. Però en el cas del pont de Calatrava, l'Ajuntament de Barcelona va pactar inicialment amb el Ministeri de Foment una solució tècnica que manté i fins i tot realça la funció del pont, amb una cobertura de metacrilat en aquell punt que permetrà veure passar els trens per sota. Als veïns no els agrada això. Volen que la llosa sigui del tot aprofitable i creuen que en aquell punt les vies són prou baixes perquè, tot i cobrir-les, el pont encara tingui espai a sota.