| |||||
|
dissabte, 2 de juny de 2007 > El comerç vol continuïtat
Les associacions reclamen que la marxa d'ERC no alteri les polítiques iniciades en l'àmbit econòmicANNA BALLBONA. Barcelona Representants d'associacions de comerciants són, amb diferència, els més contents amb la gestió d'ERC al capdavant de l'àrea de Promoció Econòmica els últims quatre anys. És més: fins i tot reclamen que, independentment de qui es faci càrrec des d'ara d'aquesta àrea, hi hagi una continuïtat amb les polítiques iniciades per Jordi Portabella. En termes generals, el comerç reconeix a Portabella el fet d'haver «dignificat» el gremi, amb l'Any del Comerç com a actuació que coincideixen més a destacar. Entitats de l'àmbit de la dona també volen que no es trenqui amb polítiques d'assessorament impulsades en aquest mandat.
L'Any del Comerç és una de les accions impulsades per Jordi Portabella (ERC) que han coincidit a destacar representants del món del comerç a Barcelona. «Un fet com l'Any del Comerç hauria estat impensable a Barcelona fa uns anys», assegura Joan Romero, nou president de la Fundació Barcelona Comerç. Romero, que s'ha reconegut «sorprès» per la decisió de Portabella, ha destacat de la gestió d'ERC el «suport» a les «iniciatives» del comerç. «Esperem que qui vingui tingui el mateix tarannà i les mateixes ganes», hi ha afegit. «L'Any del Comerç ha funcionat molt bé, feia temps que feia falta que es fes alguna cosa», remarca Salvador Albuixech, president de l'Eix Comercial de Sant Gervasi (Barnavasi). «Esperem que la regidoria segueixi existint, amb dedicació específica per al comerç», subratlla. En una línia semblant es pronuncia Águeda Valenzuela, presidenta de l'associació de venedors del mercat de Sant Antoni, que en aquest mandat ha deixat encarrilat el seu projecte de reforma. «Hem hagut de batallar força però l'equip de l'Institut Municipal de Mercats és molt bo, i quan l'hem necessitat, a en Portabella sempre l'hem trobat», ha assenyalat. «Hem signat uns acords de reforma del mercat que ara no haurien de canviar», puntualitza. Una altra entitat amb paraules elogioses per a Portabella és la Federació d'Associacions de Comerciants Barnacentre. El seu president, Santiago Martín, indica que el líder republicà «ha donat al comerç un relleu especial per a la ciutat», amb campanyes com ara Barcelona, la millor botiga del món. Més crític és Josep Lluís Olmedo, de la Federació de Comerç i Serveis de Nou Barris, que creu que ha faltat «potenciar el món associatiu del petit comerç», i reforçar més «la segona botiga, barri a barri», i no tant «les grans concentracions» a través dels eixos comercials. |
NOTÍCIES RELACIONADES |
|