«Manifestació 10 de novembre, a les 18.00 hores a plaça Catalunya.» Aquesta és la frase que encapçala un missatge que circulava ahir per correu electrònic i que manifestava que «últimament un sentiment comú que tenim els usuaris de Renfe és el d'indignació». Els organitzadors de la protesta reclamen, per sobre de la millora de la puntualitat, la freqüència i la comoditat «un tracte digne, perquè no és admissible haver-se d'esperar durant hores en una estació sense saber quan passarà el teu tren, i no és admissible que ens transportin com a animals de granja». El missatge conclou amb la reclamació d'un transport públic digne.
La segona convocatòria es pot veure penjada en llocs webs com ara l'agència alternativa Indymedia, en què un usuari «emprenyat», com es defineix, fa una crida a no pagar el bitllet entre el 12 i el 15 de desembre. Aquest passatger afirma amb contundència que la seva paciència ha arribat al límit i que se sent «menystingut, menyspreat, trepitjat, humiliat, maltractat, indefens, castigat i impotent» perquè en tot el seguit d'incidències «Renfe s'amaga les vergonyes i les responsabilitats, adduint que les causes del desgavell són les obres del TAV o bé les pluges del mil·lenni». Aquest «usuari emprenyat» considera que «mentre compleixo i pago el meu bitllet Renfe se'm pixa a la cara, i només em queda l'esperança de convocar a tots aquells que se sentin com jo a declarar-nos insubmisos i no pagar el bitllet la segona setmana de desembre».
UNA NOVA AVARIA
Aquestes convocatòries anònimes van coincidir ahir amb l'enèsima incidència de Renfe. Una avaria en la catenària al Prat de Llobregat va afectar les línies C-10 i la C-2 entre Gavà i Bellvitge de dos quarts de sis del matí a les set, fet que va dificultar la circulació de deu trens. La companyia ferroviària va oferir un servei de bus alternatiu als usuaris de la C-10, entre Sants i l'aeroport del Prat, però no als afectats per la mateixa avaria a la línia C-2, entre les estacions de Gavà i de Bellvitge.