25.10.2022 - 22:10
|
Actualització: 26.10.2022 - 07:39
La Zona de Baixes Emissions afecta un 14% dels usuaris de la demarcació de Barcelona, dels quals només un 1,7% es ressent diàriament de les restriccions de circulació. L’enquesta de mobilitat en dia feiner del 2021 presentada en l’International Mobility Congress 2022 a Sitges, també mostra que el 27,7% dels usuaris ha adquirit un vehicle amb etiqueta ambiental i un 25,2% ha triat l’ús del transport públic. A Barcelona la xifra encara és més baixa: només un 19,9% veu el transport públic com a alternativa.
El director general del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, ha constatat que durant l’any s’ha notat una caiguda del 5% del vehicle privat respecte dels valors pre-pandèmics. A més, ha assegurat que la gratuïtat dels abonaments multiviatge de Renfe pràcticament no ha tret cotxes de la carretera; només s’hi ha notat una reducció del 0,4%. Així i tot, tots els desplaçaments en transport públic han augmentat respecte del 2020, amb valors fins al 28,7% en el cas del metro.
Per una altra banda, sobre la gratuïtat de les autopistes, un 37,4% dels residents declaren que els afectarà en els desplaçaments quotidians, un percentatge que puja fins al 44,7% a l’àrea metropolitana.
L’enquesta també indica un augment d’ un 1,1% de la mitjana de desplaçaments per persona respecte del 2020. A més, augmenta la mitjana de desplaçaments diaris, de 3,46 a 3,50. Pel que fa a la immobilitat, es redueix respecte dels alts nivells de 2020; ara és d’un 9,7%.
Sobre els motius dels desplaçaments, la mobilitat personal és d’un 38%, lleugerament per sota que el 2020. La mobilitat laboral ha augmentat respecte del 2020, però es manté encara per sota del 19,3% del 2019.