Zara i Movistar, les úniques espanyoles entre les 100 marques més valuoses del món

  • Google, Apple i Microsoft segueixen un any més al capdavant del rànquing

VilaWeb
Redacció
06.06.2017 - 10:26

Google, Apple i Microsoft segueixen un any més al capdavant del rànquing

MADRID, 6 (EUROPA PRESS)

Zara, la nau capitana del Grup Inditex, i Movistar són les úniques empreses espanyoles que figuren entre les 100 marques més valuoses del món del rànquing BrandZ, presentat aquest dimarts per Kantar Millward Brown i WPP, en situar-se en els llocs 34 i 43, respectivament.

En concret, Zara puja un lloc respecte a l’any passat i compta aquest 2017 amb un valor de marca de 25.135 milions de dòlars (22.362,4 milions d’euros), molt en línia amb el valor obtingut el 2016. La marca del gegant tèxtil espanyol és la segona referència de moda en el rànquing, només per darrere de Nike, que apareix en el lloc 26.

Per la seva banda, Movistar perd tres llocs respecte a l’any passat, malgrat que el seu valor de marca, 22.002 milions de dòlars (19.572 milions d’euros) es manté pràcticament igual al de l’any passat, amb un lleuger augment del 0,26%, i és la setena marca en el rànquing de marques de la seva categoria de proveïdors de telecomunicacions.

AMAZON, LA QUE MÉS CREIX, DESPRÉS DE DISPARAR UN 41% EL SEU VALOR DE MARCA

Respecte al ‘top-10’, Google, Apple i Microsoft es mantenen un any més en les tres primeres posicions, i veuen créixer el seu valor de marca un 7%, 3% i 18%, respectivament, en l’últim any, després d’haver assolit un valor de 245.600 milions de dòlars (218.454 milions d’euros), 234.700 milions de dòlars (208.952,29 milions d’euros) i 143.200 milions de dòlars (128.068 milions d’euros).

Amazon, que puja del setè al quart lloc, aconsegueix el creixement més significatiu en valor de la classificació, passant de 40.300 milions de dòlars (35.847 milions d’euros) a 139.300 milions de dòlars (124.018 milions d’euros), la qual cosa suposa un creixement del 41%.

Per la seva banda, Facebook, en el cinquè lloc, veu créixer un 27% el seu valor de marca el 2017, aconseguint els 129.800 milions de dòlars (115.468 milions d’euros), seguit per AT&T, Visa, Tencent, IBM i McDonald’s, que cedeix una plaça respecte a l’any passat.

L’informe posa de manifest que el valor de les 100 marques més valuoses aquest 2017 assoleix els 3,64 bilions de dòlars i el nombre de marques amb un valor superior als 100 milions de dòlars ha passat de sis a nou.

El client director a Kantar Millward Brown Espanya, Ricardo Pérez, ha destacat que el valor d’aquestes 100 marques s’ha elevat un 152% respecte al 2006. “De fet, les marques en el ‘top-10’ de l’any 2017 compten pràcticament amb el mateix valor que el ‘Top-100’ de l’any 2006”, ha explicat.

L’informe mostra que el ‘retail’ és el sector que més creix en el darrer any, després d’incrementar un 14% el seu valor, gràcies a l’entrada de multinacionals com Amazon o Alibaba. Per darrere se situen les marques relacionades amb la tecnologia, que van augmentar un 13%, i el ‘fast food’, amb un creixement del 7%.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor