25.08.2016 - 17:48
MADRID, 25 (EDIZIONES/Portaltic)
WhatsApp ha anunciat modificacions en els seus Termes de Servei i la Política de Privacitat que impliquen l’obertura de la comunicació a través del servei de missatgeria entre comerços i clients.
El servei permet a les persones comunicar-se amb els seus contactes, ja siguin familiars, amics, companys de classe o de la feina, entre d’altres. Però la comunicació directa de les empreses amb els seus clients és una cosa que la companyia no ha permès. Fins ara.
“Volem explorar alternatives perquè també et comuniquis amb comerços que et resultin rellevants, tot i que mantenint la teva experiència lliure d’anuncis de tercers o de missatges no sol·licitats”, ha explicat la companyia en un comunicat publicat en el seu blog. És a dir, els usuaris d’aquest servei de missatgeria podran rebre notificacions i alertes de bancs, companyies aèries, per exemple.
La companyia també ha explicat que la seva col·laboració amb Facebook no perjudicarà el xifrat d’extrem a extrem de les comunicacions ni la privacitat dels usuaris. “No publicarem o compartirem els números de WhatsApp amb altres, incloent Facebook; ni li vendrem, compartirem o donarem el teu número de telèfon a anunciants”, ha escrit en el comunicat.
Tot i això, sí compartiran amb la companyia de Mark Zuckerberg unes altres dades com estadístiques d’ús o aquelles dades que permetin combatre l”spam’. En realitat, la xarxa social també tindrà accés al número de telèfon de l’usuari, cosa que significa que, de la mateixa manera que des d’ara els comerços, podrà enviar suggeriments i mostrar anuncis a través de WhatsApp.