09.04.2023 - 21:40
|
Actualització: 10.04.2023 - 09:33
Els trens de Renfe pateixen una autèntica epidèmia d’endarreriments i mal funcionament. Especialment l’Euromed, el servei entre Barcelona, València i Alacant, que pràcticament no hi ha dia que no vagi tard. Però poca gent sap que aquests endarreriments es poden reclamar i Renfe torna els diners.
De quants minuts ha de ser el retard perquè us tornin els diners?
En el cas de l’Euromed, a partir que el tren arribi mitja hora tard –la meitat del preu, si és mitja hora, i el bitllet sencer si és més d’una hora. En el cas dels trens AVE, la meitat de l’import si arriba un quart d’hora tard i tot si arriba mitja hora tard.
Als trens de mitjana distància, un endarreriment de més de 15 minuts vol dir una devolució del 25%; més de 30 minuts, del 50%; i més de 60 minuts, del bitllet sencer.
En els trens regionals i regional exprés, arribar 30 minuts tard vol dir la devolució del 25% del preu; més de 45 minuts, el 50%; i el preu sencer a partir de més d’una hora.
A quina pàgina web heu de reclamar?
La dificultat és esbrinar la manera de demanar-ho, perquè a la web oficial de Renfe és pràcticament impossible de trobar la ruta per a fer la reclamació. Cal anar a una pàgina que no és clarament visible a la portada de la web i que porta per títol “Compromís de puntualitat”. Al peu d’aquest apartat, hi ha un altre enllaç que diu “Sol·licita una indemnització”, i allà podeu demanar que us tornin els diners.
Què necessiteu per a poder reclamar?
Tampoc no és pas senzill. En primer lloc, no es pot reclamar fins que no hagin passat vint-i-quatre hores de l’arribada del tren. I després, cal tenir a mà el número del bitllet i recordar el correu electrònic amb què el vau comprar. A més, tan sols us tornen els diners si vau comprar-lo per internet i, per tant, amb targeta de crèdit.
Dit tot això, i salvades totes les dificultats, el procés funciona bé i podeu bescanviar els diners per punts o ingressar-los al mateix compte bancari de la targeta amb què vau comprar el bitllet.