‘Vull ser com’, una campanya per a crear referents femenins i demostrar que les dones poden arribar on vulguin

  • Alba Reche, Patricia Campos, Concha García, María Blasco i Carolina Ferre són les cares visibles

VilaWeb

Europa Press

05.03.2019 - 16:24
Actualització: 05.03.2019 - 16:25

La vice-presidència i conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha llançat la campanya ‘Vull ser com’, amb motiu del Dia Internacional de la Dona que se celebra el 8 de març, amb l’objectiu de crear referents femenins socials i visualitzar dones referents en diferents camps i de diferents edats per a demostrar que elles poden arribar on vulguin i es proposin.

Així ho ha explicat en la roda de premsa de presentació d’aquesta campanya la vice-presidenta i consellera d’aquest departament, Mónica Oltra, qui ha incidit en ‘la visió plural que el feminisme vol aportar en el món, també a l’èxit i el lideratge’ perquè, segons ha defès, ‘hi ha moltes formes de fer i de ser importants’.

Així, ha detallat que la iniciativa busca crear referents femenins socials per a les joves de totes les edats perquè la societat necessita ‘referents dones per a generar imaginaris entre els més petits, perquè coneguin dones que han obert camins i que les persones poden ser el que vulguin al marge del seu gènere’.

En la campanya d’enguany, que és una continuació de la de l’any passat però amb nous referents, es pretén mostrar ‘les diferents maneres de triomfar des d’una mirada feminista’, però sobretot, transmetre que les dones ‘podem arribar on ens proposem i preferim que la societat no ens ho posi més difícil’, ha explicat.

Així, la campanya d’enguany compta amb cinc noves ambaixadores i cares visibles: Alba RechePatricia CamposConcha GarcíaMaría Blasco i Carolina Ferre. Dones que, segons ha destacat la vicepresidenta del Consell, en el seu àmbit són ‘referents femenins i feministes’.

Així, ha destacat que aquestes cinc dones ‘representen molt bé l’heterogeneïtat’ i abasten un ampli espectre d’edat perquè ‘mai és ràpid ni tard per a fer realitat una idea, una passió o un somni’. A més, ha valorat que es tracta de dones valencianes de diverses zones del territori com Elx, Onda, Cocentaina, València i Alacant.

‘Amb la campanya el que volem destacar són les diferents maneres de triomfar des d’una mirada feminista i que tenen un element comú i és que cadascuna d’elles està ajudant a transformar el món per a fer-ho millor’, ha assenyalat per a subratllar que, així mateix, es pretén transmetre el missatge que ‘les dones podem arribar on es proposen’.

Les cinc cares visibles

En concret, la vice-presidenta ha destacat d’Alba Reche la seva joventut i ha indicat que, el seu èxit com a cantant en un programa de televisió, fa ‘molt més visible el seu talent, a més, és una activista feminista i arriba a una part de la ciutadania amb la qual ella connecta’.

Per la seva banda, Patricia Campos és la primera dona de l’estat espanyol amb les titulacions de pilot d’helicòpter i de reactor i també ha sigut la primera entrenadora europea d’un equip professional americà i forma part dels projectes ‘Futbol sense fronteres’ i ‘Supera-T‘, amb el qual pretén contribuir a l’eliminació de les discriminacions per raó de sexe i o gènere.

Concha García Zaera, alumna de la Universitat Popular de València, ‘representa perfectament que l’edat no és excusa’ perquè ha indicat que, encara que va nàixer en els anys 30, ‘és una artista reconeguda fins al punt que Disney ha volgut comptar amb ella’. A més té un perfil artístic poc convencional, dibuixa en Paint i el seu treball té molts seguidors a la plataforma Instagram.

D’altra banda, María Blasco ha treballat durant vint anys en la investigació sobre la importància dels telòmers i de la telomerasa en el càncer, així com en els mals relacionats amb l’envelliment, i des de fa 8 anys és la directora del Centre Nacional d’Investigacions Oncològiques (CNIO).

Carolina Ferre, ha assenyalat, és una periodista que ha desenvolupat la seva carrera professional fonamentalment en la televisió, actualment en À Punt, on ‘segueix somrient, aprenent i lluitant a través del seu treball i les seves idees, per a defensar un món més agradable, més simpàtic, més empàtic, més just, més femení, més igual’, ha indicat.

Oltra les ha qualificat de ‘persones excepcionals’ que, més enllà del seu gènere, tenen un element en comú i és que cadascuna d’elles ‘sent que està ajudant a transformar el món, per a fer-ho un poc millor i que cadascuna d’aquestes dones, pel fet de ser-ho han hagut de lluitar més que un home per a fer allò que volien’.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor