18.07.2016 - 11:21
La companyia va contestar divendres al primer requeriment d’informació del Govern, que li n’ha fet un altre
BARCELONA, 18 (EUROPA PRESS)
El secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, ha explicat aquest dilluns que Vueling ha millorat la puntualitat en l’última setmana i no preveu cancel·lacions ni reprogramacions entre el 29 de juliol i l’1 d’agost, el cap de setmana de més moviments de l’any, que la companyia preveu operar amb “tranquil·litat”.
En unes declaracions als mitjans després de la comissió de seguiment setmanal amb responsables de Vueling sobre la seva operativa a l’Aeroport de Barcelona, on la companyia té la seva base principal, Font ha detallat que la puntualitat ha passat del 80% al 83% tenint en compte un marge de mitja hora respecte a l’hora del vol; la puntualitat és del 95% amb un marge de 60 minuts, i del 100% amb un marge de tres hores.
Vueling no ha realitzat cap cancel·lació en els últims set dies, aquest cap de setmana tampoc ha reprogramat vols –com sí que va fer l’anterior–, manté l’operativa de 37 tripulacions de reserva i ha sumat un avió més de reserva, per tal de passar de set a vuit.
El 15 de juliol va fer fins a 737 operacions, i per a l’operació sortida d’agost preveu una mitjana de 740 vols diaris en els quatre dies clau, amb una punta de 744, ha indicat Font, que ha avançat que en la reunió de seguiment de la setmana que ve analitzaran un altre cop les dades que ofereixi la companyia per garantir “la tranquil·litat dels usuaris”.
Ha puntualitzat que dissabte, 23 de juliol, hi haurà vaga de controladors a Itàlia, per la qual cosa “totes les companyies poden patir cancel·lacions i operacions complexes”, i ha recordat que Vueling té una base important a Roma.
MÉS INFORMACIÓ PRÈVIA
El secretari d’Empresa, Joan Aregio, ha anunciat que aquesta setmana hi haurà més canals a disposició dels usuaris que tinguin comprat un bitllet amb Vueling i desitgin confirmar que no tindran problemes: hi haurà informació més completa al portal ‘Vueling News’, xarxes socials i es posarà en marxa un telèfon d’atenció a consultes.
L’aerolínia manté les 250 persones addicionals per atendre el client a l’Aeroport del Prat, i l’Agència Catalana de Consum (ACC) també seguirà amb personal a les instal·lacions per si es produïssin noves incidències.
Ha recordat que les persones que es van veure afectades fa tres setmanes –va haver-hi 8.000 usuaris amb el vol cancel·lat i 54.000 que ho van veure endarrerit– encara poden reclamar, i ha explicat que Vueling ha començat a enviar correus electrònics massius i a pagar.
“Aquesta setmana volem saber xifres exactes de reclamacions, pagaments i correus electrònics enviats. Si en aquests pròxims dies hi ha algú que ha presentat la reclamació i ningú s’ha posat en contacte amb ell, que no dubti a posar-se en contacte amb l’ACC”, ha sostingut Aregio.
L’ACC ha rebut entre 40 i 50 reclamacions d’usuaris de Vueling, i la companyia aèria va respondre divendres al primer requeriment d’informació que li va sol·licitar la Generalitat per les incidències al Prat, al qual el Govern ha afegit un segon requeriment per tenir totes les dades fins al 15 de juliol.
“La fase informativa encara no està tancada, segueix el seu camí, i com ja vaig dir la setmana passada, la prioritat del Govern segueix sent l’atenció a les persones i que puguin volar en condicions normals”, ha recalcat.
En la reunió amb el Govern, que ha estat la segona de la comissió de seguiment setmanal, han acudit per part de Vueling el director d’Estratègia, Fernando Estrada, i la responsable de Relacions Institucionals, Sílvia Estivill, que no han fet declaracions després de la trobada.