11.07.2016 - 11:58
Preveu reprogramar vols usant un Jumbo de 340 places si es requereix
BARCELONA, 11 (EUROPA PRESS)
Vueling ha garantit aquest dilluns al Govern que operarà aquest cap de setmana, coincidint amb l’operació sortida del 15 de juliol, amb “un alt nivell de puntualitat i zero cancel·lacions”.
Així ho ha dit en unes declaracions a la premsa el secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, i el d’Empresa i Competitivitat, Joan Aregio, després de la primera reunió de la comissió de seguiment amb Vueling.
Per part de l’aerolínia han acudit el director d’Estratègia de Vueling, Fernando Estrada, i la responsable de Relacions Institucionals, Sílvia Estivill, que no han fet declaracions després de la reunió.
Malgrat que la companyia aèria no preveu cancel·lacions, sí que ha posat sobre la taula la possibilitat de reprogramacions en un Jumbo de 320 places que ha incorporat a la seva flota.
Es tracta d’operar en aquest Jumbo tres vols que tinguin entre ells una diferència de 30 minuts, de manera que l’usuari no experimentaria retards superiors als 50 minuts, segons Font.
Vueling ja va posar en marxa aquesta opció aquest passat cap de setmana, quan va agrupar al Jumbo tres vols amb destinació a Londres que tenien prevista la seva sortida amb una mitja hora de diferència entre ells.
A més, l’aerolínia s’ha reforçat i compta ara amb 37 tripulacions de reserva, de les quals 20 tenen base a l’Aeroport de Barcelona, i ha incorporat un quart torn en el servei de ‘handling’, amb la qual cosa pot prestar serveis de terra 24 hores al dia i agilitar els vols de nit.
Segons Font, Vueling farà arribar al Govern més informació sobre la seva operativa del cap de setmana dimecres o dijous, dades que permetran confirmar si els usuaris tindran garantida la normalitat en els seus vols.
OPERACIÓ 1 D’AGOST
Amb vista a l’operativa de l’1 d’agost, una altra forta operació sortida, aquesta s’abordarà a la comissió de dilluns que ve –les reunions entre Vueling i la Generalitat són setmanals–, i Font ha demanat a l’aerolínia que si ha de cancel·lar algun vol ho faci amb 15 dies d’antelació.
“També demanem que Vueling tingui un paper proactiu a reubicar els viatgers si hi ha cancel·lacions”, ha dit Font, si bé ha preferit esperar al pròxim dilluns per donar més informació sobre aquesta jornada.
INFORMACIÓ
Per la seva banda, Aregio ha destacat que el web de la companyia ha experimentat una “millora substancial” en informació a l’usuari pel que fa a vols, maletes i reemborsaments, i ha demanat a l’aerolínia que habiliti un canal de comunicació que permeti a l’usuari confirmar que el seu vol no té incidències.
Sobre possibles sancions a Vueling, Aregio ha dit que els expedients informatius segueixen el seu curs, però “el que la Generalitat prioritza és resoldre el problema”.