04.07.2016 - 10:28
El director comercial de Vueling, David Garcia, ha assegurat aquest dilluns al matí que l’aerolínia està prenent mesures per acabar amb el col·lapse que en els darrers dies ha comportat nombroses cancel·lacions i retards en els vols amb destí o arribada a l’Aeroport del Prat. En declaracions a RAC1, Garcia ha assumit la responsabilitat de l’aerolínia, sobretot a l’hora de planificar els vols després del 28 de juny arran de la vaga de controladors a França. Per això, ha explicat que Vueling ha llogat sis avions i ha contractat 34 pilots per intentar recuperar la normalitat. Aquest dilluns al matí, a l’Aeroport del Prat es viu una situació més tranquil·la que divendres i aquest cap de setmana i s’han reduït les cues als mostradors d’atenció al client, tot i que segueixen arribant vols amb més de 12 hores de retard. De fet, segons l’aerolínia, Vueling té previst cancel·lar només dos dels 700 vols programats.
Garcia ha comentat que la situació a Vueling està ‘millorant’ respecte els dos últims dies i atribuït els nombrosos retards i cancel·lacions a la vaga del passat 28 de juny dels controladors francesos i a la planificació posterior de la companyia. En aquest sentit, ha parlat de 8.000 passatgers de 56 vols que s’han de reubicar en altres vols en una època en què tots els avions van plens. Garcia ha dit que atribuir la convocatòria de vaga a França ‘no és una excusa’ sinó que és una ‘explicació’ per justificar el col·lapse d’aquests dies.
Com a mesura correctora, el director comercial ha comentat que s’han contractat 34 vols i s’han llogat sis avions i, a més, s’han incorporat 130 persones més per atendre els clients afectats. ‘Hem augmentat un 40% el personal de l’oficina de vendes. Ens hem adonat d’on estem i estem prenent mesures per això. És la nostra responsabilitat’, ha subratllat David Garcia en declaracions a RAC1.
Aquest matí, les instal·lacions de Vueling a l’Aeroport del Prat presentaven una situació més tranquil·la, amb moltes menys cues als mostradors d’atenció al client però amb vols que encara acumulaven retards a les arribades, en alguns casos superiors a les 12 hores, com a conseqüència de la situació dels últims tres dies. A més, s’ha notat una major presència dels Mossos d’Esquadra a la zona d’arribades per evitar qualsevol incident.