04.09.2023 - 16:55
|
Actualització: 04.09.2023 - 18:39
El conseller delegat de Volkswagen i president de SEAT, Thomas Schäfer, ha anunciat que la marca SEAT deixarà aviat de fabricar cotxes. En declaracions a l’IAA Mobility, el Saló de l’Automòbil de Munic, ha explicat que, coincidint amb l’electrificació del sector, no es produiran més cotxes d’aquesta marca, que serà substituïda completament per Cupra: “L’horitzó de SEAT es dibuixa amb el nom de Cupra.”
Tot plegat sembla que forma part d’un canvi d’estratègia, per a definir més clarament les diverses marques del grup. A banda la marca Volkswagen, Cupra serà la marca esportiva, Skoda la de més bon preu i Audi la més luxosa.
Els models de Cupra tenen més rendibilitat que no els de SEAT. Així i tot, el canvi no serà immediat, perquè volen actualitzar els models Ibiza, Arona i León per a oferir cotxes híbrids i de baix consum. Però el final de SEAT tal com la coneixem arribarà amb el final dels cotxes de combustió. La marca no té models totalment elèctrics. Per exemple, el Regne Unit vol eliminar els vehicles de gasolina i dièsel el 2030 i els híbrids el 2035. Aquestes previsions s’estenen a bona part d’Europa.
Tanmateix, el Grup Volkswagen assegura que li cercaran un nou paper i que la marca no desapareixerà del tot: “Tindrà un paper diferent.” Probablement, SEAT serà una marca més centrada en noves formes de mobilitat, com ara escúters o patinets elèctrics, tal com ja té el SEAT Mo. Sigui com sigui, el futur de la planta de Martorell sembla garantida; enguany es va anunciar que s’invertirien tres-cents milions d’euros en una nova planta de bateries.
La marca Cupra, de primer, era divisió de SEAT, com la versió d’alta gamma esportiva de la companyia, però ja és una marca independent, dedicada a un públic jove amb preferència per a vehicles esportius. El 2024 arribarà el model Cupra Tavascan i el 2025 Urban Rebel, model totalment elèctric.