16.05.2017 - 12:01
Els ingressos totals van augmentar un 0,3% en termes reportats i un 5,3% en comparables
MADRID, 16 (EUROPA PRESS)
Vodafone Espanya ha elevat un 0,9% els ingressos per servei en el seu últim any fiscal, que comprèn des de l’1 d’abril del 2016 fins al 31 de març del 2017, fins a situar-se en els 4.507 milions d’euros, segons ha informat aquest dimarts la companyia en un comunicat.
En termes comparables, eliminant l’efecte del canvi de model en el finançament de terminals, el creixement dels ingressos per servei ha assolit el 4%.
Per la seva banda, els ingressos totals de Vodafone Espanya en el seu últim exercici fiscal es van situar en els 4.973 milions d’euros, un 5,3% més en termes comparables i un 0,3% en termes reportats.
La companyia ha explicat que l’alça dels ingressos i el control de costos van permetre elevar el resultat brut d’explotació (Ebitda) del conjunt del seu any fiscal un 8,8% en l’últim any, fins als 1.360 milions d’euros. El marge d’Ebitda sobre ingressos va augmentar 2,1 punts percentuals, fins al 27,3%.
En el quart trimestre de l’exercici, els ingressos per servei van assolir els 1.109 milions d’euros, un 1,3% més que en el mateix període de l’any anterior, però un 3,8% més en termes comparables.
Per la seva banda, els ingressos totals de Vodafone en el trimestre comprès entre el gener i el març van ser de 1.220 milions d’euros, un 5,6% més en termes comparables i un 1,3% més en termes reportats.
“Aquests sòlids resultats financers i la fortalesa comercial registrada en l’últim any reflecteixen l’èxit de l’estratègia de Vodafone Espanya, sostinguda en tres pilars: Total Convergence, Total Satisfaction i Total Digital”, remarca l’operadora.
APOSTA PER LA CONVERGÈNCIA.
D’altra banda, Vodafone Espanya afirma que la “ràpida extensió” dels seus serveis de fibra, el “lideratge” en 4G, la contínua evolució de la plataforma de televisió i l'”atractiu” de la proposta comercial li han permès “avançar en la seva proposta convergent”.
En aquest sentit, destaca que l’oferta convergent Vodafone One ha conclòs l’any amb 2,4 milions de clients subscrits, 892.000 més que fa un any i 217.000 més que a final de desembre.
Com a conseqüència, a 31 de març el percentatge de clients de banda ampla fixa que comptaven amb una solució convergent s’elevava fins al 86,7%, 5,1 punts percentuals més que el març del 2016, mentre que els de mòbil amb Vodafone One eren el 58% del total, vuit punts percentuals més que un any abans.
Així mateix, l’operadora també informa que la base de clients de contracte de telefonia mòbil de Vodafone Espanya va augmentar en 337.000 en l’últim any fiscal, fins a superar els 11,5 milions, mentre que els clients totals de telefonia mòbil es van situar en 14,4 milions.
A més, el nombre de clients amb dispositiu, tarifa i ús de serveis 4G es va acostar als 7,6 milions, després de sumar 2,13 milions al llarg de l’exercici. La xarxa de 4G de Vodafone cobria al març al 96,5% de la població i s’estenia a prop de 4.400 municipis, dels quals 985 gaudien ja de la tecnologia 4G+ amb velocitats de baixada que poden aconseguir els 350 Mbps.
En el cas dels clients de fibra, van augmentar en 109.000 en els tres últims mesos de l’any fiscal per tancar l’exercici amb més de 2,3 milions. En el conjunt de l’any, es van incrementar en 317.000, la qual cosa suposa un 16% més que un any abans.
L’operadora assegura que el “ràpid increment” en el nombre de clients ve encoratjat per l’àmplia cobertura de la xarxa de fibra, ja que a 31 de març del 2017 el nombre d’unitats immobiliàries disponibles amb fibra superava els 18 milions, de les quals més de deu milions estaven passades amb fibra de Vodafone o estaven incloses en desplegaments compartits.
D’altra banda, el nombre total de clients de banda ampla fixa va superar els 3,2 milions, la qual cosa suposa un increment de 209.000 en els últims dotze mesos i de 75.000 en l’últim trimestre.
La cartera de clients de Vodafone TV va augmentar en 30.000 en els últims tres mesos, fins als 1,3 milions, la qual cosa suposa 245.000 més que fa un any. “Aquests números són el resultat de la contínua aposta de Vodafone per oferir els millors continguts i les millors funcionalitats del mercat”, afirma.