La visita clandestina de Carlos Mazón a la ‘cremà’ de les Falles

  • El president de la Generalitat ha entrat i ha eixit de l'Ajuntament de València per la porta de darrere i no ha baixat a la plaça a fer-se les fotografies oficials amb la fallera major i la cort d'honor

VilaWeb
19.03.2025 - 22:48
Actualització: 20.03.2025 - 00:10
00:00
00:00

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha fet la primera aparició en les Falles el darrer dia. Mazón havia evitat d’aparèixer al balcó durant totes les mascletades, per por de ser escridassat per la gent a causa de la gestió de la gota freda, com ja ha passat en la majoria d’actes públics a què ha acudit. Tampoc no va participar en la crida, el darrer diumenge de febrer a les Torres dels Serrans.

Mazón s’ha presentat quaranta minuts abans de la cremà de la falla municipal; tot el govern s’hi havia presentat hores abans. De fet, la presència de Mazón no era inclosa en l’agenda oficial de Presidència.

Després de parlar una estona amb la batllessa i amb membres del Partit Popular en el Saló de Cristialls de l’ajuntament, Carlos Mazón ha acompanyat la fallera majori i la cort d’honor fins al balcó per a començar la cremada de la falla municipal.

En algun moment, membres de les joventuts socialistes han exhibit un mocador faller on es podia llegir “Mazón dimissió”. En acabar la cremada, el president de la Generalitat no ha baixat a la plaça per a saludar la Cort d’Honor i fer-se les fotografies odicials en companyia de la batllessa, Maria José Català. També és habitual que les autoritats saluden els equips de bombers i les forces de seguretat per a agraïr-los la feina que han fet durant els dinou dies de falles. Mazón no hi era.

Minuts després ha eixit per la porta de darrere de l’Ajuntament acompanyat per la vie-presidenta Susana Camarero, el conseller de Sanitat, Marciano Gómez, i la consellera d’Indústria i Turisme, Marian Cano.

Amb prou feines ha volgut respondre les preguntes dels mitjans. Sobre la seua absència en la resta d’actes fallers, el president ha dit que han estat unes falles de treball.

VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb
Carlos Mazón i Maria José Català durant la cremada de la falla municipal (fotografia: Prats i Camps)

Aquesta aparició, de sorpresa, ha aixecat crítiques:

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

dldtdcdjdvdsdg
242526272812345678910111213141516171819202122232425262728293031123456
dldtdcdjdvdsdg
242526272812345678910111213141516171819202122232425262728293031123456
Fer-me'n subscriptor