31.08.2019 - 01:50
|
Actualització: 31.08.2019 - 13:32
El festival internacional de fotoperiodisme Visa pour l’Image comença avui a Perpinyà amb una programació de vint-i-cinc exposicions que hom podrà visitar fins el 15 de setembre. Dues mostres s’han dedicat al moviment de les armilles grogues, que ha tingut un gran protagonisme a Catalunya Nord i a l’estat francès en les protestes contra el president Emmanuel Macron.
Els treballs seleccionats són d’Olivier Coret i Éric Hadj i mostraran les mobilitzacions des de punts de vista diversos. El director del festival, Jean-Françoise Leroy, va explicar que hi havia moltes publicacions dedicades a aquest fenomen i que, per oferir-ne una visió més àmplia, també s’havia programat una projecció on se’n podrien veure més fotografies. Segons Leroy, s’hi reflectirà tant la violència dels manifestants com la de la policia.
Consulteu la programació del Visa pour l’image
El nou president de l’Associació Visa pour l’Image, Renauld Donnedieu, va destacar la feina ‘imprescindible’ dels fotoperiodistes durant la presentació de la programació, perquè ‘fan emergir la veritat’. També va expressar la voluntat de convertir Perpinyà en la capital mundial permanent de fotoperiodisme.
Exposicions de denúncia social
Entre les altres exposicions dedicades a la denúncia social, se’n destaca una de Kirsten Luce sobre el turisme, especialment el fenomen de la selfie, i la fauna; una mostra de Valerio Bispuri dedicada a la vida quotidiana dels presoners tancats als centres de detenció i a les presons d’alta seguretat d’Itàlia; i una exposició de National Geographic sobre l’agonia lenta del llac Victòria.
El certamen mostrarà també una exposició de Louie Palu sobre la progressiva militarització de l’Àrtic, la crisi del Iemen de Lorenzo Tugnoli i la de Veneçuela, gràcies a Álvaro Ybarra. Així mateix, s’hi podrà veure un fotoreportatge sobre les dues Corees i sobre les caravanes d’immigrants fins a la frontera mexicana.