[VÍDEOS] Neva a nivell de mar a Mallorca

VilaWeb
Fotograma d'un vídeo de @KindundKamera
27.02.2023 - 19:35
Actualització: 27.02.2023 - 20:58

El temporal Juliette descarrega ara amb força sobre Mallorca. Gran part de l’illa s’ha tenyit de blanc per les nevades, en especial a la Serra de la Tramuntana. Les nevades fins i tot han cobert de neu a nivell del mar, en indrets com la cala Llombards, a Santanyí, i Portocolom, a Felanitx. També ha nevat a Eivissa, a Sant Joan de Labritja.

L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha activat l’alerta vermella a la Serra de Tramuntana de Mallorca, per risc extrem d’acumulació de neu en 24 hores de fins a 40 centímetres. Segons que ha dit a Europa Press la delegada a les Illes de l’Aemet, María José Guerrero, hi ha previsió que nevi a Palma, tot i que no es preveu que prengui.

Hi ha dotze trams viaris tallats pel temps, la majoria per acumulació de neu o gel. La carretera de la Serra, la Dt.-10, està tallada en dos trams diferents: entre Pollença i Lluc, des del punt quilomètric 6 fins al 47,5; i del 75 al 78,5, entre Valldemossa i Banyalbufar, segons la pàgina web d’incidències de Carreteres del Consell de Mallorca a les 18.30 hores.

També està tallada per neu la carretera de la Calobra, la Dt.-2140; la d’Orient, Dt.-2100, des del punt quilomètric 1 al quilòmetre 10; la de Puigpunyent a Galilea, Dt.-1011, del 3,6 al 6; així com la carretera del Coll de Sóller, Dt.-11A, des del punt quilomètric 17 al 28; i la carretera Dt.-2130, entre Caimari i Lluc, des del 7 al 15.

Fora de la Serra de Tramuntana, estan tallades per neu acumulada la carretera de Randa, Dt.-5018, del 0 al 4,8; i la de Randa a Capellà, la Dt.-5017. A banda, s’han tallat per inundació les carreteres Dt.-4100, dins de Manacor, de la Dt.-15; i la Dt.-3331, la carretera de Betlem, a Artà.

La Conselleria de Mobilitat i Habitatge ha anunciat que les línies de bus interurbà i de tren es mantindran operatives sempre que sigui possible. “Demanem només desplaçar-se si és estrictament necessari”, diuen. Podeu consultar l’estat del transport ací.

Hi ha uns quants trams que són tancats per acumulació d’aigua. A la Ma-4100, des del quilòmetre 0 fins a l’1,95 (Manacor-Sant Llorenç). I a la Ma-3331, des del quilòmetre 7,3 fins al 7,4 (entrada Betlem-Artà).

 

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor