19.08.2019 - 13:55
|
Actualització: 19.08.2019 - 20:51
El comitè de vaga dels vigilants de seguretat de l’Aeroport de Barcelona ha denunciat la falta d’interès de Trablisa, la concessionària del servei, per resoldre el conflicte i ha alertat que està començant a traslladar personal d’altres ciutats per garantir l’operativa al Prat. Avui fa onze dies que els vigilants fan vaga indefinida sense que ni tan sols estigui prevista, de moment, cap reunió de negociació entre el comitè i la direcció de Trablisa.
La companyia diu que existeixen ‘contactes’ amb el comitè encara que no reunions i els representants dels treballadors reclamen a la Generalitat que impulsi una mediació entre les parts per desblocar la situació i buscar una sortida a les seves reclamacions laborals i salarials. L’assessor del comitè de vaga, Joan Carles Giménez, ha assegurat a Efe: ‘Ningú no ens ha trucat, ni l’empresa ni la Generalitat, a la qual li correspondria fer de mediadora’. En paral·lel, Giménez ha advertit que la companyia ha començat a traslladar vigilants d’altres aeroports d’Espanya al de Barcelona, que podrien incorporar-se als filtres de seguretat entre avui i demà.
Fonts de Trablisa han explicat a Efe que la legislació permet incorporar vigilants d’altres delegacions per cobrir baixes per raons de salut. Aquesta circumstància, al costat d’uns serveis mínims del 90%, converteixen en gairebé imperceptible l’impacte de la vaga indefinida a l’aeroport. ’De fet, la vaga ha provocat que els filtres funcionin amb més agilitat que abans. Hi ha menys cues ara, entre altres motius, perquè s’estan obrint filtres amb cues de quatre persones, i fins i tot se’n va obrir un amb una de dos, mentre que abans no es feia si no n’hi havia cinc o sis’, es lamenta Giménez.
Des que va començar la vaga, el passat 9 d’agost, les cues als controls de seguretat de viatgers s’han situat en una mitjana d’entre 10 i 15 minuts, amb alguna punta de vint minuts, segons asseguren des de l’Aeroport de Barcelona.