07.07.2024 - 16:24
|
Actualització: 10.07.2024 - 23:21
USTEC-STES ha denunciat canvis en la normativa i ha lamentat l’endarreriment fins a final de juliol de l’adjudicació de places docents per al curs vinent. “Es tracta d’una vulneració de drets del col·lectiu sense precedents”, ha criticat el sindicat majoritari en el sector de l’ensenyament públic a Catalunya. Educació va informar fa pocs dies que endarreria tres setmanes l’adjudicació de places perquè l’increment de funcionaris obliga els tècnics a demanar més temps per a garantir que l’aplicació informàtica funciona bé. USTEC exigeix la compareixença de la consellera d’Educació, Anna Simó, i la convocatòria urgent d’una mesa sectorial per abordar la situació. El sindicat es manifestarà demà davant d’Educació.
“Ens mantenim ferms en la defensa dels drets laborals del professorat i en la lluita per una educació pública de qualitat”, ha recalcat USTEC-STES, que ha expressat preocupació i malestar per l’endarreriment de les adjudicacions d’estiu. “Un fet no menor per la incertesa que genera entre els docents del país, que han d’organitzar la seva vida sense saber quin serà el seu lloc de treball a data 1 de setembre”, ha apuntat el sindicat d’ensenyament, que igualment ha carregat contra un canvi normatiu introduït “de manera precipitada i sense la deguda consulta amb els sindicats”.
“Altera significativament el procés de selecció i adjudicació de places docents i implica que el personal funcionari en pràctiques podrà rebre via elecció o d’ofici un nomenament per al curs 2024-2025 en qualsevol de les especialitats que tingui reconegudes a la borsa”, ha recordat USTEC-STES. “El temps ens ha donat la raó i el departament s’ha trobat que no té places suficients per a col·locar les 31.153 persones que seran funcionàries –18.295 en pràctiques– el curs vinent”, ha etzibat la portaveu del sindicat, Iolanda Segura. “El decret de plantilles que permet perfilar places i fer propostes de centre de manera indiscriminada ha tingut enguany un efecte més perjudicial i més acusada, i el Departament d’Educació no ha estat capaç ni ha mostrat cap voluntat per a evitar-ho”, ha conclòs Segura.