05.09.2017 - 17:01
MADRID, 5 (Portaltic/EP)
Uptodown.com, la botiga d’apps Android creada a la Universitat de Màlaga, ha aconseguit entrar el ràngquing dels 100 llocs web més visitats del món. Això certifica l’estatus d’aquesta plataforma com l’alternativa a Google Play, sent el major marketplace d’aplicacions Android fora de l’empresa de Mountain View.
Concretament, Uptodown acapara el 99 lloc en el rànquing de tràfic web d’Alexa. La companyia d’origen malagueny ha aconseguit aquesta posició gràcies als 107 milions d’usuaris únics que han entrat en el mes d’agost, així com els 499 milions de pàgines vistes durant el mateix període.
Això converteix Uptodown en l’única empresa espanyola amb un buit en el top 100 d’Alexa. De fet, és l’única empresa provinent de països de parla hispana que ha aconseguit situar-se en la classificació. En aquest sentit, Uptodown ha afirmat en un comunicat que també podrien estar entre els 75 llocs amb major trànsit del món, doncs en el llistat s’inclouen les versions internacionals d’un mateix lloc –19 subdominis de Google i quatre d’Amazon–.
D’altra banda, Uptodown se situa dins del top 25 nacional en més de 40 països com Brasil (top 21), Mèxic (top 1′), el Marroc (top 9) o Iraq (top 7). Els mercats que més trànsit web aporten a Uptodown són regions emergents com el Brasil (11%), l’Índia (10%), Mèxic (7%) o Indonèsia (5%).
Uptodown ha registrat 3.500 milions de descàrregues d’aplicacions mòbils durant aquest any, unes 290 milions realitzades cada mes. D’aquesta forma, s’han superat àmpliament les 2.000 milions de descàrregues per més de 1.200 milions d’usuaris de tot 2016. En aquest any, la companyia va tancar l’exercici amb una facturació de 3,2 milions d’euros, un 90% de creixement en ingressos respecte al període anterior.