24.05.2017 - 11:50
VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)
La Comunitat Valenciana va rebre en 2016 a 25 milions de turistes, que van realitzar una despesa total de 10.800 milions d’euros i, a més, va registrar 28,2 milions de pernoctacions hoteleres. El creixement de la demanda nacional (5,7%) i l’estrangera (16,6%) va repercutir en la pujada de l’ocupació, que va créixer un 12,6%, i de la rendibilitat de les empreses (11,9%)
Estes són algunes de les dades més destacades que s’inclouen en l’anuari ‘El Turisme a la Comunitat Valenciana’, en la seua edició corresponent a 2016, que la Generalitat, a través de l’Agència Valenciana del Turisme, posa a la disposició dels agents turístics i el conjunt de la ciutadania en una publicació institucional electrònica.
L’objectiu, explica l’administració autonòmica a través d’un comunicat, és “facilitar el coneixement i la presa de decisions en un sector que representa el 13,2% del Producte Interior Brut (PIB) i el 14,4% de l’ocupació en el nostre territori”.
La primera part de l’anuari, composta per quatre apartats referents a hotels, apartaments, càmpings i allotjaments rurals, ja es pot consultar en l’apartat d’Estadístiques de Turisme, en el web institucional de l’Agència Valenciana del Turisme.
Segons esta publicació, en 2016 la Comunitat Valenciana va rebre 25 milions de turistes, que van realitzar una despesa total propera als 10.800 milions d’euros. La despesa de la demanda estrangera es va incrementar un 14,9%, i destaca l’evolució de la despesa de la demanda nacional (6,5%), malgrat el descens de l’estada mitjana, que va baixar un 5%.
La demanda turística s’ha caracteritzat per continuar la seua recuperació; d’esta manera, el cas de la nacional (5,7%), juntament amb un destacat creixement de l’estrangera (16,6%), ha repercutit en el creixement del nombre d’ocupats en el sector (12,6%) i en l’increment de la rendibilitat de les empreses, xifrada en l’11,9% per als establiments hotelers.
Per al secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, “estos resultats evidencien la fortalesa i consistència del sector turístic valencià i cal seguir treballant, dia a dia i conjuntament amb la totalitat dels agents turístics valencians, en tots aquells àmbits que enfortisquen la competitivitat present i futura com a destinació turística”.
En este sentit, Colomer ha fet referència a la “necessitat de la planificació estratègica, qualificació del capital humà, qualitat en els servicis, investigació i innovació aplicada o promoció segmentada”. “Es tracta d’instruments essencials per a construir entre tots un turisme més sostenible, ètic, responsable i participatiu des de la governança col·laborativa”, ha asseverat.
MÉS PERNOCTACIONS HOTELERES
Del mateix anuari es desprèn que, el nombre de pernoctacions en establiments hotelers, xifrat en 28,2 milions, va créixer un 6,7%, aconseguint un nou màxim, un increment que s’ha estès a totes les zones turístiques.
L’oferta d’apartaments, càmpings i allotjament rural, va mostrar un gran dinamisme, 18,5 milions de pernoctacions i un creixement interanual del 13%, aconseguint màxims històrics, tant en demanda nacional com a estrangera.
Des de l’Agència Valenciana de Turisme destaquen també l’evolució del nombre de pernoctacions en segones residència, especialment, en el cas de la demanda estrangera (27,8%).