15.06.2016 - 14:31
BARCELONA, 15 (EUROPA PRESS)
La secretària general del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC), Mercè Jou, ha assegurat aquest dimecres que “no comparteix” les crítiques abocades en les xarxes socials sobre l’examen d’Economia de l’Empresa de la selectivitat, i ha al·legat que la seva complexitat és semblant a la d’altres proves.
En declaracions als mitjans, ha defensat que l’examen no era llarg –es feien cinc de les sis qüestions– i que no fos exactament igual que anys anteriors –el balanç no estava dibuixat–, ja que l’alumnat “no s’ha de preparar per respondre un qüestionari sinó per assumir conceptes”.
Tot i això, ha dit que a l’hipotètic cas que una pregunta o una part de la pregunta “ningú” hagi respost correctament, podrien eliminar aquesta pregunta i es recalcularia la nota, un extrem que ha dit que és complicat que arribi a produir-se, però ha descartat que es retiri l’examen.
Jou ha afirmat que, producte de les queixes en les xarxes socials, han observat que havia alumnes que esperava millorar nota amb aquesta assignatura, i ha recalcat que “ningú ha dit que havia de resultar més assequible”, assenyalant que no hi ha hagut queixes durant l’examen a l’aula.
Ha explicat que la prova s’elabora amb un grup, que ho passa a un altre amb professors universitaris i de Batxillerat, que fan observacions, i quan s’arriba al consens es fa fer als propis professors.
Alumnes van mostrar durant la tarda d’aquest dimarts el seu descontentament per la dificultat de l’examen i van iniciar peticions a la xarxa Change.org, que han recollit centenars d’adhesions.
ANTICÒPIA
La secretària general del CIC ha explicat també que en aquestes proves d’accés a la universitat (PAU) s’ha fet un mostreig aleatori en diferents centres per captar missatges que els estudiants poden rebre, i evitar que copiïn.
Ha explicat que no es tracta d’un inhibidor, sinó d’una espècie de freqüència que permet escoltar com una persona rep un missatge, que continuarà vigent fins al final de les proves de selectivitat aquest dijous.
Jou ha afirmat que s’han d’adaptar a les noves tecnologies que han “sofisticat” les tècniques de copiat, i ha afirmat que no és un procediment per ‘pescar’ com més estudiants que copiïn, sinó per garantir la igualtat d’oportunitats.