04.08.2016 - 07:30
Canta en castellà la cançó ‘Irreplaceable’ com a gest de complicitat al públic en el seu únic concert a Espanya
BARCELONA, 3 (EUROPA PRESS)
L’artista nord-americana Beyoncé ha sacsejat la nit d’aquest dimecres l’Estadi Olímpic de Barcelona a cop de maluc i proclames feministes i contra la violència racial en un xou fastuós i reivindicatiu de dues hores davant de 46.000 persones, un rècord de públic de la cantant a Espanya, segons Live Nation.
Poc abans de les 22 hores, la diva del pop ha aterrat a la capital catalana triomfal i majestuosa amb focs artificials, efectes especials, confeti i fins i tot una piscina al centre de l’estadi per presentar el seu nou disc ‘Lemonade’, dins de la gira ‘The Formation World Tour’.
Queen Bey ha revolucionat un públic lliurat amb la inicial ‘Formation]’, acompanyada d’una legió de 15 ballarines, juntament a les quals ha reivindicat els seus trets negres, i cridat a les armes a totes les dones joves, afroamericanes i indignades.
L’himne de venjança ‘Sorry’ ha donat pas a una ‘Irreplaceable’ cantada ‘a cappella’ en castellà especialment per a l’ocasió com a gest de complicitat al públic en el seu únic xou a Espanya, en què ha donat ha donat la bona nit a la ciutat de Barcelona.
Amb ‘Run the world (Girls)’ ha carregat tintes al final de la primera part, quan ha empoderat totes les dones presents del xou a agafar les regnes, i, al llarg del concert, ha anat desgranant els temes del seu últim disc, concatenats amb els seus hits convertits en himnes internacionals com ‘Crazy in love’, ‘Drunk in love’ i ‘Naughty girl’ per al gaudi del públic.
Amb una espectacular pantalla en forma de cubicle giratori, Beyoncé ha protagonitzat un concert d’una trentena de cançons, que ha combinat balades amb la melena al vent, com en ‘Mini’ i en ‘M, [myself and I’, i altres temes rockers, fins i tot punk, com ‘Don’t hurt yourself]’ i ‘Ring the alarm’, que mostren el costat més agressiu de la cantant.
L’artista afroamericana més influent del moment s’ha sentit molt còmoda al mig temps, i ha confessat estar molt contenta d’estar a Barcelona i agraïda del suport i lleialtat del públic, al qual ha manifestat un sentit “I love you”, per poc després entonar la seva cançó favorita de ‘Lemonade’: ‘All night’.
PRINCE: ‘PURPLE RAIN’
Els ritmes hip hop i R’n’B no han faltat amb temes com ‘Flawless’, tampoc els ritmes country en ‘Daddy lessons’, ni un record al desaparegut Prince, del qual ha sonat la seva mítica ‘Purple rain’ en un interludi del xou dividit en sis actes en el qual ha innovat amb vestits diferents en cada part.
Una passarel·la sobre la qual discorria una cinta de caminar ha portat la cantant i el seu seguici de ballarines cap al centre d’un escenari secundari ubicat enmig de l’estadi, que els organitzadors han improvisat una piscina per enfilar el principi de l’última part amb la palpitant ‘Freedom’.
Tot i la sonada absència al repertori de ‘Single ladies’ en aquesta gira, pels pocs desitjos de la cantant de casament després de la infidelitat del seu marit Jay Z, Beyoncé ha aixecat passions amb l’enèrgica ‘Survivor’ dels seus inicis a ‘Destiny’s child’ poc abans del final.
SUBLIM ‘HALO’ PER ACABAR
L’artista afroamericana més influent del moment ha tancat l’espectacle amb una emotiva i corejada ‘Halo’, que descriu un amor sublim i que ha servit també per posar a la capital catalana el colofó de la seva gira europea, que ha començat el 28 de juny al Regne Unit.
‘Lemonade’ és el sisè treball d’estudi de Beyoncé i el seu segon àlbum visual; conté 12 noves cançons per a la que també s’han gravat 12 videoclips i va acompanyat d’una pel·lícula que va estrenar el canal HBO en exclusiva.
COL·LABORACIÓ DE JACK WHITE
A l’obra, basada en un projecte conceptual d’autoconeixement de la dona, han col·laborat Jack White, Kendrick Lamar, The Weeknd & James Blake i altres artistes coneguts.
Fa poc la cantant va aconseguir un rècord en la seva carrera amb d’11 nominacions als MTV Vídeo Music Awards 2016 gràcies al nou àlbum i per davant dels vuit d’Adele], amb qui lidera el rànquing de nominacions.
La gira va vendre més d’un milió d’entrades a tot el món en el primer cap de setmana de llançament i ha penjat el cartell de ‘sold out’ en diverses actuacions als Estats Units i Europa.