Una dona denuncia que ha estat discriminada en un supermercat Aldi per parlar en català

  • Segons la clienta, un reposador va fer veure que no l'entenia, la caixera li va qüestionar que no parlés amb ell en castellà, i l'encarregat no li va acabar lliurant els fulls de reclamació  

VilaWeb

Redacció

07.07.2023 - 19:21
Actualització: 07.07.2023 - 21:16

Una dona ha denunciat a la Plataforma per la Llengua que va ser discriminada en un supermercat de la cadena Aldi a Inca (Mallorca) per adreçar-se en català a un reposador. Els fets van passar el 21 de maig quan la clienta va demanar a un treballador del supermercat on podia trobar llegums, i, segons que relata l’afectada, ell va fer veure que no l’entenia. Tot i que ella li va repetir a poc a poc i li va posar exemples de llegums, el treballador va continuar fent com si no l’entengués i quan ella li va demanar específicament si no l’entenia, ell va riure i li va dir que no.

La consumidora va decidir anar-se’n cap a la caixa amb els productes que ja tenia i sol·licitar el full de reclamacions, però la caixera li va demanar per quin motiu el volia i, quan li va explicar la situació, li va preguntar si no sabia parlar en castellà. La clienta li va dir que sí que en sabia, però que tenia dret de parlar en català. Finalment, la caixera va demanar a l’encarregat que li dugués el full de reclamacions. Després d’esperar, segons la clienta, una bona estona, l’encarregat no li va acabar donant el document i ella va dir que no podia perdre tot el matí al supermercat i que ja denunciaria els fets per altres vies.

Un altre cas a Blanes

Ara la Plataforma per la Llengua demana a la direcció de l’empresa que investigui els fets i es comprometi a respectar els drets dels consumidors catalanoparlants en tots els àmbits. A més, l’entitat denuncia que el 8 de juny també va rebre una altra queixa per motius lingüístics en un establiment de la cadena. En aquest cas, va ser en un establiment de Blanes (Selva) i el consumidor denuncia que no tan sols un treballador li va dir “no entenc res” quan ell s’hi va dirigir en català, sinó que una treballadora el va escarnir per parlar en català.

La Plataforma per la Llengua també ha detectat que l’empresa no té la web en català i exclou la llengua de l’etiquetatge dels seus productes de marca blanca, tot i que hi està obligada, en el cas de Catalunya, pel codi de consum.

 

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor