01.06.2017 - 18:38
BARCELONA, 1 (EUROPA PRESS)
Un total de 33 municipis catalans participaran durant aquest mes en la campanya ‘Barris antics, molt per descobrir, molt per oferir’, que pretén dinamitzar el comerç de proximitat en els nuclis antics, ha informat la Generalitat aquest dijous en un comunicat.
La iniciativa comptarà amb 1.845 comerços i 29 associacions de comerciants i està impulsada per la Generalitat, Pimec i les quatre diputacions provincials de la comunitat autònoma.
El secretari d’Habitatge i Millora Urbana, Carles Sala, ha estat l’encarregat de presentar la campanya, acompanyat de la coordinadora de la Xarxa i Pla de Barris de l’Ajuntament del Vendrell (Tarragona), Mònica Rucabado; el president de Pimec sector comercio, Àlex Goñi, i la directora general de comerç, Muntsa Vilalta.
Sala ha remarcat que el comerç de proximitat comporta beneficis “econòmics, socials i mediambientals”, i ha recordat que l’aposta del Govern per aquest tipus d’establiments no té data de caducitat.
Per la seva banda, Vilalta ha destacat que “no podem percebre les ciutats sense el comerç i sense els centres històrics”.
La campanya, que es va engegar el 2011, compta aquest any també amb un sorteig, en el qual es repartiran 1.122 premis valorats en 99.960 euros, entre els quals figuren nits d’hotel i experiències gastronòmiques.
En aquesta edició de ‘Barris antics, molt per descobrir, molt per oferir’ participaran 12 municipis de la província de Barcelona, 7 de Girona, 7 de Lleida i 7 de la província de Tarragona.