29.05.2017 - 15:37
BARCELONA, 29 (EUROPA PRESS)
Un peritatge independent ha conclòs que l’autocar que es va incendiar aquest dissabte al Bruc (Barcelona) va patir una “avaria accidental i fortuïta” ocasionada per un curtcircuit al vehicle, que havia passat la inspecció tècnica dos mesos abans i mai havia mostrat senyals que fessin preveure el succés, ha informat la companyia del bus, Hispano Igualadina-Monbus.
El peritatge, encarregat per la companyia, assenyala que l’incendi va començar a la part posterior de l’autocar, a la zona del motor, i que va ser produït per una “més que probable avaria accidental”, la qual cosa avala la confirmació del correcte estat de conservació i manteniment del vehicle, ha informat la companyia aquest dilluns en un comunicat.
El tècnic incideix en la poca antiguitat del bus –amb tres anys i dos mesos i amb la carrosseria encara en garantia–, que havia passat la ITV al març, havia superat sempre les inspeccions favorablement en la primera visita, i estava al corrent del manteniment preventiu prescrit pel fabricant.
Els fets es van produir cap a les 8.00 hores d’aquest dissabte, quan es va incendiar l’autocar, que va quedar totalment calcinat, i la Conselleria de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat –titular de la línia que comunica Igualada amb Barcelona– va anunciar l’obertura d’un expedient pel succés.
La companyia ha destacat que ni la conductora de l’autocar al moment del sinistre ni altres conductors anteriors havien detectat mai “ni la més mínim senyal que pogués produir-se un incendi d’aquestes característiques”, i ha defensat que la ràpida i professional reacció de la conductora va permetre evacuar immediatament els set passatgers que viatjaven al vehicle.
La Comissió d’Ètica i Compliment Normativa de Transmonbus –òrgan extern que audita l’activitat de l’empresa–, ha constatat en un informe que la companyia va complir “escrupolosament” amb tots els protocols fixats per a aquest tipus de sinistres, tant preventius com de resposta.
En el seu informe, assenyala que no es van produir conductes negligents ni allunyades del codi ètic de la companyia, que el servei es va prestar atenent estrictament la legalitat i que es van activar les directrius internes fixades per l’empresa per a aquest tipus de situacions.
La companyia ha remès a la Direcció general de Transports i Mobilitat de la Generalitat tant el peritatge com l’informe de la comissió, que assenyala que la probabilitat que es produís l’incident era “baixíssima”.
El percentatge de busos sinistrats a l’any per aquesta causa és del 0,0089% de la flota –del 0,0000011% sobre el quilometratge– des del 2009, any en què l’empresa encarregada actualment del manteniment es va fer càrrec dels autocars de Transmonbus, que sumen uns 750 vehicles.