16.08.2019 - 21:50
|
Actualització: 16.08.2019 - 23:25
Us ho haureu demanat més d’una vegada: per quina raó els cotxes que es venen al mercat poden superar de llarg la velocitat màxima permesa en carreteres i autopistes. La resposta és que no hi ha un acord unànime sobre quina ha de ser, com es palesa en aquest mapa (podeu punxar-lo per ampliar-lo):
Cada país, i en molts casos diverses subdivisions administratives, marquen velocitats diferents, que són molt dispars. Els més estrictes són territoris especialment accidentats com ara Papua Nova Guinea, que no permeten de superar els setanta per hora en cap cas. Texas, Polònia, l’Irac o l’Aràbia Saudita, a l’altre extrem, permeten velocitats de 140 quilòmetres per hora. Però la clau de tot és a Alemanya.
Alemanya és l’únic estat del món que no posa límits oficials a la velocitat dels cotxes, encara que recentment s’ha obert la discussió sobre si caldria. Evidentment no passa en totes les carreteres, però hi ha trams d’autopista on no hi ha cap límit de velocitat. I aquesta és l’excusa de la indústria de l’automòbil per a fabricar cotxes que poden córrer a més del doble de la velocitat permesa.
De fet, a les autopistes alemanyes hi ha un senyal de trànsit que significa que a partir d’aquell punt no hi ha cap restricció. És aquest:
Si voleu saber més sobre els límits de velocitat en les autopistes alemanyes, podeu visitar aquesta pàgina de la Viquipèdia en anglès.
–Si voleu veure tots els mapes d’aquesta sèrie els trobareu ací.