Un llibre bolca les claus per esprémer el potencial del ‘storytelling’ de marca

  • El professor de la UAO CEU publica a UOC Edicions '¿Cómo crear un storytelling de marca?'

VilaWeb
Redacció
01.06.2017 - 16:38

El professor de la UAO CEU publica a UOC Edicions ‘¿Cómo crear un storytelling de marca?’

BARCELONA, 1 (EUROPA PRESS)

El doctor en Comunicació i professor de Composició visual, muntatge audiovisual i creació i producció audiovisual en la Universitat Abat Oliba CEU, Alfonso Freire, ha bolcat en un llibre les claus per esprémer el potencial del ‘storytelling’ de marca.

En el llibre ‘¿Cómo crear un storytelling de marca? De la teoría a la práctica profesional’, Freire defensa la necessitat d’indagar en la força atractiva del relat en un context d’hiperestimulació, ha informat la universitat aquest dijous en un comunicat.

L’obra, publicada per UOC Edicions, centra la seva anàlisi en el potencial del ‘storytelling’ per a la construcció de la marca, i desgrana quins aspectes del relat contribueixen a reforçar aquesta en la seva missió de condensar i transmetre els valors de la companyia o producte al qual representen.

Per a això, l’autor parteix de la consideració del ‘storytelling’ com l’art d’explicar una història i de la tradició del relat com un mitjà eficaç per a la transmissió de missatges.

Com apunta en el pròleg el director dels estudis del grau en Publicitat i Relacions Públiques de la UAO CEU, Andreu Barrabino, des de les antigues civilitzacions, les històries s’han utilitzat per transmetre coneixements amb la intenció de fer-los perdurar.

Des del punt de vista de la comunicació, les històries han demostrat ser un mitjà de transmissió privilegiat, ja que no només informen a través de les dades, sinó que tenen també la capacitat de mobilitzar les persones, les seves emocions i sentiments, segons l’expert.

Màster en Estudis Humanístics i Socials i llicenciat en Publicitat i Relacions Públiques per la UAO CEU, en la qual va rebre el Premi Ángel Herrera a la Millor Tasca Docent, Freire cerca en aquest llibre un equilibri entre la teoria i la pràctica professional.

D’aquesta manera, el lector accedeix al coneixement, de forma ordenada i didàctica, dels processos creatius essencials per redactar relats de marca mitjançant la combinació de diferents mètodes professionals, que van des del procés estratègic fins a la ideació audiovisual.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor