03.02.2016 - 15:34
|
Actualització: 03.02.2016 - 19:08
La Nueve, un grup de ‘hackers’ espanyols vinculat a Anonymous, ha fet públiques unes dades de la companyia Acesso, que gestiona els patrocinis d’El Corte Inglés, en què es veuen els diners que suposada ha pagat aquesta empresa a mitjans de comunicació i periodistes. Així consta en les dades que han publicat alguns diaris, entre els quals El Confidencial. Entre aquests periodistes hi ha Fernando Ónega, que va facturar 294.000 euros; Isabel Durán, presentadora de 13TV (54.000 euros), i el cap d’opinió del diari ABC, Jaime González, que va cobrar 55.400 euros mitjançant la societat Mongo Media.
Hi ha més casos de patrocinis pagats amb formats diversos, com els 21.250 euros que va rebre Fernando Jáuregui pel patrocini durant uns quants mesos d’un espai a Punto Radio. L’agència EFE, l’agència Europa Press i Punto Prensa són tres empreses periodístiques que també van rebre diners. En total, els diners de patrocini i ‘col·laboració’ que El Corte Inglés destina a mitjans de comunicació entre el 2011 i el 2016 pugen a sis milions i mig d’euros.
El conjunt de la despesa revelada per aquest grup de ‘hackers’ és de 53 milions d’euros en patrocinis diversos. I entre aquests es destaquen els diners destinats a patrocinar esdeveniments esportius (20 milions) i els vuit milions d’euros per a institucions religioses. Aquests darrers es van destinar el 2011 a l’arquebisbat de Madrid per a l’organització de la Jornada Mundial de la Joventut; aleshores l’arquebisbat era presidit per Antonio María Rouco Varela.
Des del 2013 El Corte Inglés té un nou director general, Dimas Rodrigo Gimeno Álvarez, un militant falangista que fou candidat de la coalició Falange Española Independiente – Falange 2000 (FEI) per la circumscripció de Valladolid a les eleccions al congrés espanyol del 1996 i 2000, i al senat del 2006. Gimeno Álvarez és nebot del principal accionista d’El Corte Inglés, Isidoro Álvarez.