Un estudi descarta que el tramvia perjudiqui d’altres passant per la Diagonal a 17 km/h

  • Macias diu que es planteja tancar la part central de Sardenya a Marina en un projecte independent

VilaWeb
Redacció
22.05.2017 - 15:33

Macias diu que es planteja tancar la part central de Sardenya a Marina en un projecte independent

BARCELONA, 22 (EUROPA PRESS)

Un estudi del Centre d’Innovació del Transport (Cenit) de la Universitat Politènica de Catalunya (UPC) encarregat per l’Ajuntament de Barcelona conclou que l’unió del tramvia per la part central de l’avinguda Diagonal no perjudicaria altres formes de transport, per una via en la qual el tramvia podria circular amb una velocitat mitjana comercial de 17,6 quilòmetres per hora.

L’estudi conclou que és possible la unió del tramvia garantint alhora l’eficiència de la resta de transports, millorant en alguns casos la circulació d’autobusos i sense augmentar la congestió del vehicle privat, ha explicat en declaracions als mitjans l’encarregat de la direcció estratègica de la unió del tramvia, Pere Macias.

El temps de recorregut en transport públic es reduiria a la meitat amb aquesta velocitat comercial, similar a la del Trambaix –17,5 quilòmetres per hora– i la del Trambesòs –de 18 quilòmetres per hora–, amb un servei amb una freqüència de pas de quatre minuts, segons l’estudi, que analitza les conseqüències de la unió del tramvia entre la plaça Francesc Macià i el carrer Castillejos.

Els autobusos que creuen la Diagonal no empitjoren la seva velocitat comercial ni el seu temps d’espera –el milloren o mantenen en un 70% dels casos–, no augmenta la congestió de vehicles, s’incrementa l’espai per a bicicletes, i els vianants milloren les seves condicions de mobilitat, segons l’estudi.

VEHICLE PRIVAT

El vehicle privat registra una millora en els temps d’espera en els semàfors en el 67% dels carrers que creuen la Diagonal –amb ajustos semafòrics–, i cada usuari estalviaria nou segons de mitjana d’espera en les 30 carrers transversals analitzats, amb les millores més destacables al passeig de Gràcia en sentit ascendent, al carrer Padilla, a València i Castillejos.

El director del Cenit, Sergi Saurí, ha ressaltat que l’estudi assenyala que la connexió del tramvia per la Diagonal no implicaria una afectació del trànsit significatiu, i ha assegurat que, en el cas que es produeixin retencions i cues, “en cap dels escenaris són pitjors que els actuals”.

Macias ha sostingut que l’estudi –que ha descrit com molt rigorós des del punt de vista acadèmic– és concloent i permet que, “en cap cas, a partir d’ara, ningú pugui parlar d’un efecte barrera del tramvia”.

Preguntat pels terminis, ha assegurat que l’equip tècnic està realitzant els treballs “absolutament al dia” –preveu que l’estudi informatiu estigui llest abans d’estiu–, al marge del consens polític a l’Ajuntament, que crearà una comissió d’estudi sobre la unió del tramvia després d’aprovar-lo al Ple al març a petició del grup Demòcrata.

DIAGONAL AMB ARAGÓ

Macias ha assenyalat que, independentment de la unió del tramvia, es planteja suprimir el trànsit per la part central de la Diagonal entre els carrers Marina i Sardenya perquè el trànsit es desviï pel carrer Aragó, perquè és un dels punts “en els quals hi ha més asfalt de Barcelona”.

Ha dit que els vehicles que es distribueixen per Aragó i Diagonal es concentraran a Aragó, amb una “solució urbana que no depèn de si passa o no passa el tramvia, sinó que és una política urbana d’anar guanyant espais per als vianants”.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor