Un centenar d’empresaris de diferents sectors reivindiquen el Corredor Mediterrani

  • Un centenar d'empresaris de diferents sectors -ceràmic, agrícola i exportador- i defensors de l'AVE s'han reunit este matí a Castelló per a reivindicar el Corredor Mediterrani.

VilaWeb
Redacció
19.06.2017 - 17:39

CASTELLÓ, 19, (EUROPA PRESS)

Un centenar d’empresaris de diferents sectors -ceràmic, agrícola i exportador- i defensors de l’AVE s’han reunit este matí a Castelló per a reivindicar el Corredor Mediterrani.

El president de la Fundació Pro AVE, Federico Félix, ha assenyalat que és “una magnífica notícia” l’anunci per part del Ministeri de Foment de suprimir el tercer fil i construir la doble plataforma en ample internacional des de Castelló a Tarragona, encara que ha reiterat que esperen que “es consolide”.

Félix ha reafirmat que “tindre ample internacional és una de les decisions més importants que s’han pres en este període” i ha reconegut que és fruit de la “lluita contínua” durant els últims sis anys de la Fundació Pro AVE, “al final arriba, tard però arriba, i el criteri de fer la doble via en ample internacional és magnífic”, ha ultimat el president.

Preguntat pels mitjans, respecte a la part negativa que la construcció de la nova infraestructura podria comportar al transport de mercaderies, Francisco Félix ha assegurat que “l’objectiu general i que convé a tots és l’ample internacional, sense discussió” i que “totes les coses que progressen també tenen una part negativa, però és una notícia fenomenal”.

El president ha acabat la seua intervenció redundant que l’objectiu de la reunió és “reivindicar que no solament es diga, també es faça”.

“NOTÍCIA TRANSCENDENTAL”

En la mateixa línia, Francisco García Calvo, secretari general de Ferrmed -lobby empresarial per la defensa del corredor ferroviari- i enginyer ferroviari ha valorat l’anunci del Ministeri de “notícia transcendental”. Encara que, ha insistit, “hi haurà perjudicats”.

La construcció de la doble via en ample internacional “afectarà operadors privats i la pròpia Renfe, perquè no podran passar els seus trens d’ample nacional”, ha asseverat García Calvo.

Així mateix, ha assenyalat que “una cosa no quadra” en la realització de totes les obres necessàries per a finalitzar amb la construcció de la doble plataforma d’ample internacional en 2020, data fixada pel Ministeri, i “si finalment s’aconseguix, anem a patir molt”, ha finalitzat Francisco García Calvo.

Present també en la trobada, la presidenta de la Cambra de comerç de Castelló, Mª Dolores Guillamón, ha defès que “Castelló necessita el Corredor Mediterrani, però el Corredor Mediterrani necessita a Castelló per molts motius”. La presidenta s’ha referit amb estes paraules a la important exportació en ceràmica i altres mercaderies que es realitza des de Castelló “malgrat les precàries comunicacions”.

Guillamón ha insistit que la província “solament necessita el Corredor Mediterrani perquè necessitem les mateixes oportunitats que uns altres” i ha confirmat que la seua defensa és un “sí al Corredor Mediterrani”.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor